Tapasztaltad már, hogy habár minden releváns fogorvos-asszisztens facebook csoportba és álláskereső platformra kiment az álláshirdetés, mégsem érkezik rá semmi reakció – vagy esetleg csak olyanok jelentkeznek, akik nem igazán illenek a csapatodba?
Nem vagy egyedül – az elmúlt időszak beszélgetései alapján több fogorvos kolléga is hasonlóról számolt be nekünk. Mi állhat ennek a hátterében?
A fogászati szférában óriási a verseny a megbízható munkaerőért – nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen módon hirdetsz, s ez milyen üzenetet közvetít rólad és a rendelődről. A sikeres álláshirdetés titkairól különben Szemes Orsi itt írt bővebben!
Ebben a blogcikkben pedig összegyűjtöttük azt a 3+1 gyakori hibát, ami miatt nem érkeznek be a jelentkezések – és persze azt is, hogy mit tehetsz, hogy jobban kiemelkedj!
„Versenyképes fizetés” – ismerős? A legtöbb jelentkező ezt úgy fordítja le: „valószínűleg átlag, vagy az alatti”. Egyre több állásportálon kötelező már fizetési sávot megadni, és a kutatások szerint a pályázók 85%-a nem is nyitja meg azt a hirdetést, ahol ez hiányzik.
Tipp: Nem kell forintra pontosan megadni, de egy reális, átgondolt fizetési sáv bizalmat épít. Ha pedig ez valamilyen okból nem fér bele neked, a foglalkoztatás formáját mindenképp jelöld meg a hirdetésben, hiszen sokak számára nem mindegy, hogy például egyéni vállalkozóként, vagy munkavállalóként tudnak dolgozni nálad.
Ha a hirdetés olyan, mint bármelyik másik („dinamikus, fiatalos csapat”, „kihívásokkal teli munka”, “bővülő rendelő” ), akkor nem emeli ki a rendelőt a tömegből. A jelentkezők kíváncsiak: miben más nálad dolgozni, milyen a hangulat, a napi rutin.
Ha plakátot is készítesz, akkor ne stock-fotókat használj, és lehetőség szerint ne is üres fotókat a rendelőről! Szerepelj Te, szerepeljen a csapat, kezdd el kiépíteni a kapcsolatot a jelentkezőkkel ebben a formában is!
Tipp: Pár konkrét mondattal mutasd be, milyen a munka a rendelőben, milyen szabadidős tevékenységeket folytattok együtt (ha van ilyen), milyen típusú páciensekkel dolgoztok, milyen szakmai támogatást nyújtotok. Nyugodtan linkelhetsz páciens-véleményeket is – ez szintén közelebb fogja hozni a jelentkezők számára a rendelőd “személyiségét.”
Sok helyen látjuk azt, hogy hiányoznak az alapok: hol található a rendelő, egyáltalán, mi a cég neve, hol találják meg a honlapot, vagy további információt rólad és a csapatról.
Ezen felül egy hirdetés, ami csak követelményeket sorol („legalább 5 év tapasztalat”, „önálló/proaktív munkavégzés”, „legyél elhivatott, érdeklődő”), de semmit nem mond arról, mit kínál a pozíció, könnyen elveszti a jelentkezők érdeklődését. Arról nem is szólva, hogy a túl hosszú elvárás-lista elbizonytalanítja a jelentkezőket.
Tipp: Legyenek elérhetőek az alap információk és legyen egyensúlyban az „amit elvárunk” és az „amit kínálunk” rész – és jobb az utóbbival kezdeni. A lojalitás már az első pillanatban épül – vagy nem.
Sokan elfelejtik: az álláshirdetés nem egy egyoldalú valami, hanem egy párbeszéd kezdete. Ha a hirdetés kint van, de semmi aktivitás nincs mögötte (nincs aktivitás a közösségi médiában, nincs válasz az érdeklődőknek, kommentelőknek, esetleg nem elérhető kontakt, vagy nagyon későn válaszolsz), akkor a jelentkezők bizonytalanná válnak.
Tipp: Kommunikálj aktívan! Tegyél ki posztot, mutasd meg a csapatot, válaszolj mielőbb az érdeklődők kérdéseire – s írj vissza azoknak is, akiket végül nem hívsz be interjúra vagy próbanapra.
Egy eredményes álláshirdetés ma már nem csak technikai kérdés. A szemléletedet kell tükrözze. Ha a hirdetésed értéket közvetít és személyességet sugároz, tisztán kommunikál, akkor sokkal valószínűbb, hogy egymásra fogtok találni az ideális jelentkezőkkel!