A fogászati marketing csapdái II.: “A legkorszerűbb eszközökkel felszerelt rendelő”

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Zoltan Mate
    2019. 03. 29.
    Végig olvasás kb. 3 percA honlapod és marketing akcióterved összeállítása közben valóban van néhány olyan kifejezés és kulcsmondat, mely mágnesként vonz, és remek ötletnek tűnik a használatuk. Az előző cikkünkben a “fájdalommentes fogászat” témáját jártuk körbe, ezen a héten pedig egyik személyes kedvencem, a “Legkorszerűbb eszközökkel felszerelt rendelő” csapdájából próbálunk kimászni. A kifejezéssel persze lehet játszani és szoktak is, így gyakran előfordulnak “a korszerű eszközökkel felszerelt”, “legmodernebb berendezések”, “csúcstechnológia” szóösszetételek a fogászati honlapokon, de ebbe a kategóriába tartozhat az is, amikor a berendezéseinket specifikáljuk is: “digitális fogászat” vagy akár a “cephalometriás röntgennel felszerelt” kifejezések is.
    Probléma #1 
    Ha egy pillanatra a páciens helyzetébe képzeljük magunkat, akkor beláthatjuk, hogy ezek a kifejezések neki vajmi keveset jelentenek. Egy fogászatra érkező páciensnek minimális ismerete van a sterilizálásról, a radiográfiáról és az implantátum behelyezéséhez szükséges berendezésekről, és gyakorlatilag alapnak feltételezi azt, hogy amit az orvos csinál, azt olyan eszközökkel teszi, ami megfelelő és alkalmas a munkavégzésre. Miért lenne ez másként? Miért kellene azt feltételezni, hogy a berendezések elavultak, vagy nem elég korszerűek egy egészségügyi beavatkozáshoz? Ő azért jön hozzád, mert fáj vagy nem működik vagy nem szép. Erre keresi tőled a segítséget, és alapként feltételezi, hogy ehhez Neked megvannak az eszközeid, a szaktudásod és az infrastruktúrád. Ha nem így lenne, valószínűleg az ÁNTSZ nem engedne megnyitni…
    Probléma #2 
    Mi van akkor, ha a mi gépparkunk tényleg kiemelkedő az átlag rendelő gépparkjához képest? Természetesen lehet ilyen… Akkor a kérdést a klasszikus technológiai innováció <=> érték innováció irányából érdemes közelíteni. Egy extrém példával élve: a Holdra szállás már régóta lehetséges technikailag, mégsem csinálja senki már több, mint ötven éve, mert a technológiai fejlesztés nem hozott olyan érték innovációt, ami miatt bárkinek is hasznos lenne azt csinálni. A páciens az új W&H implant motorodban, vagy a digitális röntgenben magában nem lát semmit, talán érti, hogy ez egy technológiai innováció, ami lehet, hogy fontos, de még semmi sem sarkallja a “Holdra szállásra”. Ha szeretnéd kihangsúlyozni a gépparkod fejlettségét, a rendelői technológiai innovációt, az érték innováció irányából közelítsd meg, és mindenképp hangsúlyozd ki, hogy az mit jelent ez a páciensednek.
    • Rendelőnkben jelentősen precízebb diagnózist tudunk felállítani, ezáltal nagyobb eséllyel és időben felfedezhetőek a korai elváltozások. Ehhez nyújt segítséget a digitális röntgengépek piacvezetője, a Vatech legújabb modellje.
    • Más fogászatokhoz viszonyítva nálunk 50%-kal nagyobb az esély a természetes fogak megtartására, hiszen a szakosodott doktoraink munkáját egy mikroszkóp segíti, mellyel a jelenlegi technológiai fejlettségi szinten a lehető legprecízebben lehet végezni a kezeléseket.
    • Nálunk gyorsabb és kevésbé traumatikus az implantáció, mint az átlagos rendelőkben, mert a szájsebészünk a piacvezető W&H legújabb berendezését használja munkájához.
    • Fogászatunkon gyorsabb és kényelmesebb egy-egy beavatkozás az átlag rendelőkhöz képest, mert a fogászati székek piacvezetője, a Sirona biztosítja berendezést. Ez könnyíti az orvos munkáját, kényelmesebbé teszi a páciens székben töltött idejét.
    Probléma #3 
    Olyan rendelőkkel is lehet találkozni, akik a felső fokot használják és nem riadnak vissza a “legmodernebb” “legkorszerűbb” “legújabb fejlesztésű” szavaktól sem. Ilyenkor mindig elképzelek egy bizottságot, aki járja a végtelen számú beszállító márkaközpontjait és eldönti, hogy a számos különböző lehetőség közül melyik a “LEG” és átadja az aranyérmet. Ilyen bizottság azonban nincs, tehát kijelenteni sem lehet, hogy melyik kézidarab a legmodernebb az országban, vagy a kontinensen. Ez egy szubjektív vélemény lehet, de nem tény. Ebből következően a kifejezés szimplán hazugság, megtévesztő és félrevezeti a pácienst (lsd. fájdalommentes fogászat), és olyan elvárásokat támaszt, hogy egy apró karcolást sem engedhetsz meg magadnak egyik berendezéseden sem.
    Probléma #4 
    Szinte minden fogászat kommunikál valami ilyesmit => a páciens teljesen immúnis az üzenetedre. Nem különböztet meg Téged más fogászatoktól, nem növeli a bizalmat irántad, nincs marketing értéke.
    Tanácsom:
    Próbálj egy olyan üzenetet megfogalmazni, ami pontosabban átadja, hogy miért vagy más mint bármelyik másik fogászat a városban, találj egy olyan dolgot, ami egyedivé tesz, csak rád jellemző. Ha ez valóban a csúcstechnológiás gépparkod, akkor azt olyan nyelvezettel fogalmazd meg, ami jelent valamit a páciensednek és látja, érzi, hogy ezáltal ő milyen értéket kap, mitől lesz jobb neki, ha nálad végezteti el a kezeléseket.
    Ha tudok segíteni Neked a rendelőd pozicionálásában és a páciens szerző tevékenységedben, akkor keress bizalommal!
      [contact-form-7 404 "Nem található"]
    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra