Végig olvasás kb. 2 percGyakran megkérdeztek a rendelőtökkel kapcsolatos egy-egy konkrét hirdetéssel, reklámmal kapcsolatban, legyen az online vagy offline: Érdemes csinálni? Mennyit költsek rá? Milyen eredményt várhatok? Szeretnék tisztázni egy fogalmi és definíciós kérdést a válaszhoz.
HIRDETÉS VS MARKETING
Hirdetés/reklám:
Fizetőeszköze – PÉNZ
Definíció – Ha rádobunk egy csomó húszezrest a problémára, akkor megoldódik.
Szeretnél 50-100 új érdeklődő telefonhívást havonta a rendelődnek? Nem probléma! Adj havi 1,5 millió forintot a SEO és Adwords specialistáknak, és megcsinálják Neked.
Szeretnél havonta 25-50 fogszabályozós kezelést indítani? Nem probléma! Dobd föl az 50%-os ajánlatot a Kuponvilágra vagy a Groupon-ra, fizesd ki a jutalékukat plusz engedd el a saját nyereségedet az árból (!!!) és az 50 páciens el fogja kezdeni a kezelést.
Kár hogy a telefonhívásban nem irántad és kezelések iránt érdeklődnek majd, hanem hogy mennyibe kerül. Ha te vagy a legolcsóbb, jön! Afelől se legyenek illúzióid, hogy a becsalogatott fogszabis páciens majd nálad marad a tömésekre és fogkőleszedésre. Nem, mert már a kis papír ott van a zsebében, hogy melyik kezelés melyik rendelőben kedvezményes, és oda megy, ahol a legolcsóbb áron találja.
Rádobni egy csomó pénzt a hirdetésekre egy gyors és időszakos megoldás, lényegileg kikiabálsz a nagyvilágba egy csomó idegennek, hogy keressenek meg téged, de nincs igazán indokot rá, hogy miért.
Marketing
Fizetőeszköze – IDŐ és ENERGIA
Definíció – Folyamatosan és konzisztensen a fő értékeid mentén elmondani a SAJÁT történeted másoknak, hogy miért és hogyan gyógyítasz és változtatod meg a pácienseid életét.
Akkor vagy igazán nyerő, ha ebbe a történetmesélésbe be tudod vonni a meglévő pácienseidet és rá tudod venni őket, hogy online vagy offline elmeséljenek ebből sztoriból néhány fejezetet. Ha ez sikerül olyan emberek fognak megkeresni, akik hasonló értékrendet képviselnek, mint a „barátaid” (meglévő, elégedett pácienseid), általuk megismerve Téged már egy sokkal pozitívabb hozzáállással érkeznek, és nem a pénz lesz a legfontosabb tényező.
Ha szeretnél minőségi implantos páciensérdeklődéseket, akkor kérd meg meglévő (és elégedett!) implantos pácienseidet, hogy
- vigyék magukkal a rendelő névjegykártyáját
- vigyék magukkal a rendelő névjegykártyáját
- jelentkezzenek be a Facebookon a rendelődbe, mikor nálad járnak
- írjanak egy Google vagy Facebook értékelést
- írjanak a vendégkönyvbe egy rövid bejegyzést
- kövessék a blogodat és osszák meg azokat a cikkeket, amelyeket érdekesnek és relevánsnak találnak
- kövessék Facebook és Instagram oldaladat és osszák meg azokat a bejegyzéseket, amelyeket érdekesnek találnak
- legyenek részesei a történetednek, és egyezzenek bele egy közös selfie-be vagy csoportképbe, amelyet publikáltok a Facebookon
- mondják el egy rövid videóban, hogyan érezték magukat nálad és miért voltak elégedettek a kezeléssel.
- oszd meg bátran ezeket az anyagokat a weboldaladon, közösségi média csatornáidon, hírleveledben
Ezek a tevékenységek olyan telefonhívásokhoz vezetnek majd, melyben valami ilyesmi hangzik el:
„Szeretnék bejelentkezni Önökhöz egy implant konzultációra. Az egyik barátomat már kezelték, és olyan jól beszélt Önökről, hogy én is az XY Doktorral szeretném megcsináltatni.”
Ez az út minimális pénzbe kerül, de időt és energiát azonban igényel. A rendelőben csapatként közösen odafigyelni a pácienssel kapcsolatos apró részletekre, bevonni a betegeidet a történeted elmesélésébe azzal jár, hogy néhány szokásodon talán változtatnod kell. Előfordulhat, hogy ki kell lépni a komfort zónádból és új dolgokat kell megtanulni…
Te melyik utat választod?
Az én válaszom ez:
Példa 1:
klikk!
Példa 2:
klikk!
Ha érdekel a téma bővebben KLIKKELJ IDE!