Biztosan Ti is fel tudnátok sorolni olyan rendelőket, akiknek a kommunikációja szimpatikus, sőt, akár már túlzó is lehet. Ilyenkor gyakran megfordul az ember fejében, hogy „dolgoznak ezek??? Hogy van idejük mindig kitenni valami posztot, küldeni egy hírlevelet, és még brossúrákkal is tömni a pácienseket?!?” Elárulom: jól menedzselik a marketing feladatokat.
Alapszabály, hogy a marketing 20% ötlet, 80% kivitelezés. Vagyis lehetnek fantasztikus ötleteid, ha nem tudod azokat megvalósítani és fordítva is, lehetsz te bármennyire elszánt és jól szervezett, ha nem adsz magadnak és a csapatnak teret arra, hogy megszülessenek az ötletek.
Az ötlethez inspiráció kell, tájékozódás és hogy flowba kerülj.
A kivitelezéshez pedig módszerek, kitartás, szisztematikus gondolkodás, projekt menedzsment szemlélet, és hogy minden esetben el tudd tolni a szekeret A-ból B-be. Ebben a cikkben ez utóbbihoz, a hatékony marketing kivitelezéshez adok támpontokat, eszközöket és azonnal használható technikákat.
Évelején minden marketing projektes ügyfelünkhöz ellátogattam, vagy online egyeztettünk a 2023-as tervekről. Kértem tőlük másfél-2 órát, hogy üljünk le és beszéljük át, mik az üzleti céljaik 2023-ra, és nézzük meg, hogy marketinggel miként tudunk segíteni, hogy ezek az üzleti célok megvalósuljanak.
Fantasztikus ötletek születtek, a pácienseknek szánt tematikus workshopoktól és különböző Youtube videókon át az egyéb digitális marketing anyagokig. Ez alapján tudtunk készíteni marketing tervet, mely vezérfonalként szolgál nekünk az év során és hónapról hónapra „csak” elő kell venni, felgyúrni az ingujjat és az ott meghatározott ütemterv szerint meg is valósítani mindent. Jöjjön akkor most mindaz, ami a melós része a dolognak. 🙂
Jó hír, hogy ha már eljutsz addig, hogy van egy terved, akkor elindultál a cikk elején említett 20% ötlet 80% meló munkás részében, ami már több az ötletelésnél, hiszen a megvalósítás első lépése, hogy legyen egy terv.
„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart” – írta Seneca. Mit kell tehát tenned első lépésként?
Határozd meg, hogy milyen célt szeretnél elérni 2023-ban!
Bármi is legyen a célod, fogalmazd meg, mondd ki magadnak és a csapatnak is, hogy lássátok a kikötőt és tudjatok belekapaszkodni azokba a szelekbe, amik pontosan ebbe a kikötőbe visznek el. Erre fantasztikus egy évindító csapatépítő például.
Konklúzió: a tervezés időigényes, de később ezt az időt sokszorosan megnyered.
„Egyedül gyorsabbak vagyunk, csapatban messzebb jutunk”. A cégépítés alapgondolata, de ugyanúgy igaz a marketingre is. Gyakran tapasztalom, hogy a rendelővezető nem von be munkatársakat a marketing megvalósításába, a fényképek, videók, esetfotók, páciens vélemények készítésébe.
Márpedig neki nem biztos, hogy van ideje ötletelni, nem biztos, hogy ráérez a pácienseit megszólító marketing elemekre, és nem biztos, hogy van ideje anyagot készíteni a kommunikációhoz. Az ügyfeleink közül egy nagyon jó példa a Korona Fogászat, ahol a vezető egy az egyben átadta a marketing projekt menedzsment feladatokat a jobbkezének. Éva nyitott, rendkívül motivált, reaktív és proaktív, a csapat minden tagjával kapcsolatban van, ezáltal rengeteg muníciót ad nekünk ahhoz, hogy olyan posztokat tudjunk készíteni, amik valóban megszólítják a pácienseket és a rendelő mindennapi életébe engednek betekintést.
Konklúzió: ne Te csinálj mindent! Vonj be olyan kollégákat, akiknek ez öröm, van hozzá tehetségük és be tudják vonni a teljes csapatot a marketing anyagokkal kapcsolatos feladatokba.
Rövid válasz: Igen! Hosszabb válasz: Igen, persze! De azért ki is fejtem. 😊
A marketing 20% ötlet, 80% kivitelezés. Ebben a cikkben módszereket és tippeket mutatunk a hatékony marketing kivitelezéshez. az egyik ügyfelünknél voltam ma délelőtt egy 2 órás marketing egyeztetésen. A cégvezető jobbkeze egy nagyon szép határidőnaplóba jegyzetelt végig. A megbeszélés után ment (gondolom én), leült a gépe elé és hamarosan elküldi azokat az anyagokat, amiket megbeszéltünk. Ami most nem áll rendelkezésére, azt felírja a füzetébe, és remélhetőleg másfél hónap múlva, amikor már az adott szakaszba lépett a közös munka, elküldi majd a hiányzó elemeket. Ha eszébe jut és nem lapoz nagyon túl addig a füzetében. Ez is egy jó eszköz, de mutatok egy szerintem hatékonyabban működőt.
Én beültem most egy kávézóba, hogy Asanába felvezessem az összes tennivalót a projekttel kapcsolatban:
Ezzel kapok egy átfogó képet a projekt egészéről, az abban résztvevő kollégákkal együtt. Mindenki tudja, hogy kinek mi a dolga és mikor kell azt elvégeznie. Emellett amit én különösen szeretek az az, hogy minden kommunikáció az adott feladattal kapcsolatban ezen a felületen történik. Nem kell email láncokból visszakeresnem, hogy hol tartunk, nem kell naptár emlékeztetőt beállítanom 1 hónap múlvára, hogy el ne felejtsem a feladatot, stb.
Ez nem jelenti azt, hogy nincs kézzel írt napi listám. Dehogynem! Az a típus vagyok, akit semmihez sem fogható örömmel és megelégedettséggel tölt el, ha kihúzhatok valamit a listáról. Emailben is kommunikálunk, azt sem zártuk ki. Viszont a projekt előrehaladása minden esetben adminisztrálva van Asanában, ezáltal Zolitól kezdve az adott projektben résztvevő minden csapattag tűélesen tudja követnil, hogy hol tartunk.
Javaslom, hogy próbáld ki, nekünk nagy nyugalmat és átláthatóságot ad, hiszen az adott feladat minden részfeladatát és tennivalóját megtaláljuk egy helyen, rengeteg időt spórolva ezzel.
Mit tud egy fogászat menedzselni projekt menedzsment szoftverben?
Mondjuk pont a marketinget, amihez társíthatjátok minden hónapban az alábbi részfeladatokat:
Csak hogy párat említsek… Ezeket egyszer kell létrehozni a rendszerben és havi ismétlésre állítani. Így minden hónapban szisztematikusan megkapod ugyanazt a teendő listát, nem feledkezel el róla.
De ugyanez a metodika ráhúzható egy engedélyeztetési folyamatra, vagy ha felújítjátok éppen a rendelőt és számtalan kivitelezővel kell kapcsolatban lenni. Tervezd meg, tedd be a lépéseket egy projekt menedzsment szoftverbe és folyamatosan monitoringozd, hogy melyikkel hol tartotok.
Nem fog menni egyik napról a másikra, itt is gyakorlat teszi a mestert. De Neked, mint vezetőnek hatalmas érték, ha átlátod a rendelő minden fontos területét egy ilyen szoftver segítségével.
Még egyszer mondom, a marketing 80% favágás (effektív munka), 20% ötlet – nem elég kitalálni, hogy miről olvasna szívesen a páciens, azt a posztot ki kell tenni, azt a brossúrát el kell készíteni, a páciens kommunikációt el kell kezdeni.
Összegzem a fentieket, amik nemcsak marketing kivitelezésre, de bármilyen feladat elvégzésére ráhúzhatók, hogy a szekér elmenjen A-ból B-be:
Kezdd el kicsiben, apró lépésekkel és hidd el, belejössz!
Ha tudunk ebben segíteni, a Fogorvosi Rendelővezető Mesterkurzusunkat mindenképp nézd meg! Várunk szeretettel!