fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Mi van az árakción túl? 6 pácienscsalogató ötlet rendelőknek

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Szemes Orsi
2025. 02. 26.
Végig olvasás kb. 2 perc

Mi van az árakción túl? 6 pácienscsalogató ötlet rendelőknek

A nehezebb gazdasági környezet sajnos minden rendelőt érinti – az újonnan nyitottak, a kisebb, 2-3 székes rendelők és az óriás gépezetek is nyögik a súlyát, mindenki a maga szintjén. Újra divatba jöttek a kuponakciók, és szinte mindenki 20-30-50-70%-os akciókkal hirdeti a kezeléseit. De van-e bármi az árakción túl, ami vonzó lehet a pácienseknek?

Összegyűjtöttünk neked 6 pácienscsalogató ötletet. Alkalmazhatod akcióval összevonva, magában vagy mixelve is. Ha nem tudsz vagy nem szeretnél az árakciókkal versenyezni, de mégis jól jönne valamilyen ajánlat a hirdetéseidhez, próbáld ki a javaslatainkat! 

1. Adj tárgyi ajándékot a kezelés mellé!

Egy kedves gesztus megerősíti a pozitív rendelői élményt a páciensben. Készülj a rendelés végén fogkrémmel, fogkefével,fogselyemmel (vagy bármivel, ami készleten van nálad), de lehet ez a meglepetés egy logózott ajakír, tükör vagy utazó fogkefe is.

Az ajándéknak szabhatsz feltételeket is: pl. készítsen egy Instagram sztorit vagy Facebook posztot, amiben megjelöli a rendelőt – így gyorsan és költséghatékonyan juthatsz el további potenciális páciensekhez.

2. Sorsolásban veszel részt a kezelés igénybe vételével!

Motivációt jelenthet a kezelés igénybe vételéhez egy sorsolás is. Ez lehet hetente egy kisebb értékű nyeremény, pl. rendelői fogfehérítés, ajaktöltés vagy bármilyen egyéb kezelés, ami sok páciensnek jó lehet, de választhatsz olyat, ahol hosszabb az időtartam és magasabb a nyeremény összértéke. Ilyen lehet egy elektromos fogkefe, szájzuhany, tablet, telefon utazás stb. 

3. Díjazzuk a hűségedet! 

A lojális páciens a legnagyobb érték, megéri értékelni a hűségüket. Igénybe vett kezelés után adhatunk hűségkártyát, amely kedvezményt vagy egyéb privilégiumot biztosít majd neki (vagy akár a teljes családjának) a jövőbeli kezelésekhez. 

Hozz létre egy „Prémium Páciens Klubot”, ahol extra szolgáltatásokat kínálsz, például rövidebb várakozási időt, hosszabb garanciát vagy személyre szabott fogápolási csomagot. Prémium csomagot is ajánlatsz nekik, például ha valaki porcelán héjakat csináltat, automatikusan kap egy professzionális fogfehérítést is.

4. Extra ajánlat valamilyen kereskedőtől

Nem tudom, milyen viszonyt ápolsz az orvoslátogatóiddal (mi elég jóban vagyunk velük), akár őket is bevonhatod a következő kampányodba! Ajánlj valamilyen extra promóciót a betegeidnek, ami csak veled-nálad-általad érhető el. Például újonnan bevezetett termék, limitált darabszámú páros fogkefe, egyedi dizájnú fogselyem, különleges kedvezmény a következő ünnepi időszakra… Ezeknél csak a képzelet szabhat határt!

5. CSR: Az összeg egy része adomány lesz!

Az én szívemnek ez az egyik legkedvesebb promóciós műfaj, és ezzel biztos nem vagyok egyedül. Ezek az eszközök nemcsak pácienseket vonzanak, hanem bizalmat és lojalitást is építenek, ami hosszú távon sokkal értékesebb, mint egy rövid távú árkedvezmény.

A rendelőd PR-értékét is növelheted azzal, ha a kommunikációdban kiemeled, hogy bizonyos típusú kezelések bevételét vagy annak egy részét adománynak szánod – rászoruló gyermekeknek, otthontalanoknak, nehéz helyzetű édesanyáknak, idősek otthonának, állatmenhelynek stb. adod majd át. Fogászati szűrés szervezése egy helyi iskolában vagy sportklub támogatása szintén pozitív imázst épít.

6. Ajándék szolgáltatás, csomagajánlat

Ez egy finomabb árakció, ahol ajándékba adsz vagy csomagban biztosítasz bizonyos kezeléseket. Pl. digitális mosolytervezés és diagnosztika ajándékba a porcelán héjak mellé, a fogkő-eltávolítások mellé díjmentes állapotfelmérést és konzultációt biztosítasz. Ezek felüdülést jelenthetnek a megszokott százalékos kedvezmények mellett. 

Ha ezek után is bizonytalan vagy, mi lenne a legjobb marketing aktivitás a rendelődnek, gyere el a Fogászati Rendelővezetői Mesterkurzusunkra, ahol egy teljes blokkot szánunk a marketingre!

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra