A fogászati praxismenedzsment egyik eleme, hogy önműködő, hatékony és jól átlátható rendszereket építsünk ki a rendelőnkben, melynek fontos célja, hogy ha a folyamatok elkezdenek “nem működni”, akkor látjuk, hogy valami külső hatás ért minket, valamire különös tekintettel oda kell figyelni, valami változott.
Egy-egy változásra pedig igyekszünk reagálni és visszabillenteni a rendszerünket az egyensúlyba. De mi van akkor, ha minden tényező napról napra változik és csak egy dolog biztos a bizonytalanság?
Most pedig bizony ilyen helyzet van…
Az első hullám kitörésekor írtunk egy cikket válságkezeléssel kapcsolatban. Azóta megtapasztaltuk nemcsak a lehetséges opciókat, de azok kimenetelét is.
Most abban a különös szerepben vagyok, hogy nemcsak egy cég, hanem számos hazai fogászat tevékenységét, túlélésért folytatott harcát segítem közelről a lányokkal. Minden nap egy új kihívás a rendelők számára.
Nagy híve vagyok a rendszereknek és protokolloknak, ezalól a fogszati praxismenedzsment témája sem kivétel, úgy gondolom, hogy nem létezik kapacitás limit, csak nem elég jól szervezett munka. Ha egy rendszer működésben van, akkor nagy volument tud az ember magas minőségben kezelni. Ha a rendszer kileng, vissza kell állni a manuális irányításra. Sajnos ez a normális, pedig sokkal fárasztóbb, sokkal nehezebb… Mikor lesz vége és nyugodhatunk meg? Ha valaki meg tudná mondani már meg is nyugodnánk.
Biztos, hogy nem rendszerben gondolkoznék…
HARCOLNÉK… MINDEN NAP!
Forrás: https://peakshop.hu/
Minden megvalósult páciens időpontra úgy tekintenék, mint egy kisebb győzelemre, mindegyikért megharcolnék. Felhívnám, vagy kollégáimat megkérném, hogy hívják fel minden berendelt páciensünket megerősíteni az időpontot 3 nappal a vizit előtt. Ha nem veszi fel, nem jelentkezik, akkor 2 nap és 1 nap múlva is. Közben építenék egy olyan bombabiztos várólistát, amilyet csak lehet.
Tudomásul venném, hogy nem tudom, meddig jön még olyan könnyen a bevétel és precízen követném azokat a pácienseket, akik sokat terveznek költeni nálam. Mindent megtennék, hogy elkötelezzem őket és ne gondolják meg magukat. (Ehhez mindneképp olvasd el korábbi írásainkat itt és itt!)
Tudomásul venném, hogy előbb utóbb elér minket is a járvány és lesz váratlanul kieső munkavállaló. Ha orvos, asszisztens, akkor máris a fenti két pontról beszélünk. Ingatag a rendszer… Csináljunk szeparált csapatokat, akik műszakonként nem találkoznak másokkal, így a fertőzés gyanúja esetén nem az egész rendelőt blokkolja, hanem a lehető legkisebb egységet. Diverzifikáljuk a veszélyt, ahogy a közgazdászok mondanák… A helyzet rendelőn belüli kezeléséről egy hosszú beszélgetésünk is volt, melyet itt tudsz visszanézni, amennyiben tagja vagy a Dental Menedzser Fogászati Üzleit Klubnak.
És miért érdemes egyenként megharcolni minden részsikerért? Mert a meccs nem csak a túlélésért megy. Minden átrendeződik… Átrendeződik a munkaerőpiac, megváltoznak az emberek preferenciái, mást tartanak fontosnak, másra szánnak pénzt és energiát, csalódnak és újraértékelnek.
Rajtad múlik, hogy Te leszel az új fogorvosuk, vagy téged hagynak el más miatt. Szerintünk mindenképp megéri most harcolni… A praxismenedzsment ezt jelenti most!