fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Mutatkozz be úgy, mint senki más!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Sziklási Bea
2021. 01. 25.
Végig olvasás kb. 3 perc

A fogászati marketing további csapdái, különösen fogászati honlap témában…

„A Pécsi Tudományegyetemen szereztem fogorvosi diplomámat 2001-ben. Kezdettől érdekelt a fogszabályozás, ezért 2005-ben szakvizsgát tettem. Munkám során fontosnak gondolom a kölcsönös bizalom kialakítását pácienseimmel. és hiszem, hogy jó kommunikációval minden félelmet meg lehet előzni! Szaktudásomat folyamatos továbbképzéseken való részvétellel igyekszem tovább mélyíteni.”

Ki ismeri fel a fenti idézetet?

Nehéz lenne pontosan meghatározni, hol is találkoztunk vele, de egészen biztosan nem most olvastuk először. Ha szabad a gazda, akkor elárulom: hogy a válasz: bármely magyar nyelvű fogászati honlapon.

Ez a trend már korábban is feltűnt, volt, hogy félig komolyan el is képzeltem, hogy egy fejlesztő barátommal készíttetek egy fogorvos-bemutatkozás szöveggenerátort. Aztán rájöttem, hogy ez a jelenség is csupán egy rajtunk ragadt rossz gyakorlatnak az egyik tünete.

Személyesség a fogászati honlap marketingben

Korábban volt egy cikksorozatunk a fogászati marketing hibáiról, ezek közül egész terjedelmes írást szenteltünk a fogászati honlap design elemei közül a stockfotók használatának. A következtetésünk lényege az volt, hogy bár esztétikus és profi konzervképekkel elég egyszerűen és gyorsan megoldható a honlapotok vizuális arculatának a kialakítása, a jelenlegi marketing trendekről egy kicsit lemaradunk, ha ezeket használjuk.

A mostani irányzatok ugyanis a szolgáltató és a szolgáltatást igénybevevő, jelen esetben egy fogászat és egy leendő páciens közötti személyes kapcsolatra fektetik a hangsúlyt. A személyesség alatt természetesen nem azt értjük, hogy innentől kezdve együtt kell kutyát sétáltatnunk a pácienssel, vagy beugrani helyette a postára, ha ő nem ér rá. Sokkal érzékletesebb, ha azt mondjuk: megjegyezhetőség és azonosulhatóság. Ilyen kapcsolat csak „személyek” között tud létrejönni, a százszor olvasott szövegpanelekből álló bemutatkozások pedig biztosan nem tudják egy 3 dimenziós karakternek még az illúzióját sem megfesteni.

Megjegyezhetőség

Ha ma elolvassa valaki a bemutatkozásod, lesz akár egyetlen szó, amire holnap még emlékezni fog?

Ha az érdeklődőid megnézik a weboldalatokon a „Csapatunk” aloldalt, és azt látják, hogy az orvosuk szeretne bizalmi légkört kialakítani, törekszik hangsúlyt fektetni a páciensek tájékoztatására, és természetesen folyamatos szakmai továbbképzésekkel bővíti szaktudását, a célja pedig, hogy a páciensek elégedetten és boldogan mosolyogva hagyják el a rendelőt, akkor a válasz sajnos valószínűleg az, hogy nem. Ezek persze pozitív üzenetek, de sajnos ezekre a dolgokra a pácienseid vakok és süketek már. Egy fogászati honlap célja többek közt az egyediség is, amit a bemutatkozással remekül el lehet érni. 

Egy másik, de szintén érdekes megközelítés az is, hogy ezek a tulajdonságok (pl. bizalmi légkör, tájékoztatás, folyamatos továbbképzések) azok, amiket minimálisan el lehet várni egy orvostól, kiváltképpen magánrendelésen. Nem biztos, hogy érdemes ezeket különleges képességeknek, valami „extrának” beállítani.

Azonosulhatóság

A fogorvosok, mint bárki más, élő, organikus személyiségek érdeklődési területekkel, hobbikkal, valódi tulajdonságokkal. Ha bemutatkozást készítünk, érdemes azokat a karakterjegyeket előtérbe állítani, ami által különbözünk, és nem azokat, amiben hasonlítunk a pályatársainkhoz. Ha nem vagy feltétlenül kitárulkozós típus, akkor is vannak olyan dolgok, amelyekkel szívesen azonosulsz. Biztosan van kedvenc könyved, sportcsapatod, hobbid, vagy akad akár egy karitatív ügy, melyet szívesen képviselsz. Macskabolond vagy? 20 éve jógázol? Kifinomult és értő borrajongó vagy? Imádod a stílusos és gyors autókat? Szeretsz festeni? Rendszeresen adakozol a Vöröskeresztnek? Ezek olyan információk, melyek Rólad szólnak. Az értékrendedről, az ízlésedről, a személyiségedről, ráadásul anélkül, hogy különösebben mélyen fel kellene tárulkoznod hozzá. Hiszen végső soron páciensekhez szólunk és nem a terapeutánkhoz :). Ebben a példában egy szép és személyes, közhelyektől mentes bemutatkozót olvashatsz (megjegyzem, nem egyszerű ilyesmire bukkanni).

Ha pedig valamiért nem szeretnél magadról még ilyen jellegű információkat sem megosztani, nyugodtan nyúlj vissza a szakmai életedhez! A tudományos- és oktatói tevékenység, a publikációk, különleges szakmai tapasztalatok, külföldi, esetleg önkéntes munkák, díjak, elismerések is jól formálják a bizalmat. Ez egy kissé távolságtartóbb megközelítés, de néhány jó példával azért időnként találkozhatunk (pl.: itt).

Vedd a saját kezedbe!

Egy fogászati honlap különböző oldalain található bemutatkozásoknak hatalmas részét nem maguk az orvosok írták, hanem helyettük a rendelő menedzsmentje, a marketinges, vagy a weboldalt készítő fogászati marketing ügynökség. Ezt azért tudom, mert mi is jónéhányat írtunk már meg az életünk során, miután hasztalan könyörögtünk heteken át egy-egy orvosnak, hogy készítsen el egy 5 mondatból álló szövegecskét. Megoldásnak megoldás, de nem feltétlenül jó. Persze nem minden orvos professzionális szövegalkotó és jól is van ez így. Szerencsére erre nincs is szükség!

Ahogy többet ér egy kissé bemozdult, alulexponált vagy nem jó arányérzékkel komponált, de SAJÁT kép a rendelői csapatról, mint egy 4 dollárért megvásárolt vérprofi fotó fogorvosnak öltöztetett kifutómodellekről, ugyanúgy nagyobb ereje van egy őszinte, saját magad által megfogalmazott bemutatkozásnak, mint egy kiszervezett munkának. Utóbbi elkerülhetetlenül közhelyes és steril marad. Az előbbi viszont lehetőséget ad egy páciensnek, hogy találjon benned valamit, aminek a révén egy emberhez, és nem csak egy szerephez kötődhet. Ennek az értékét sose becsüld alul!

 

Ha érdekel, hogyan menedzselheted a profik színvonalán a rendelőd marketingjét, várunk szeretettel fogászati marketing képzésünkön!

fogászati képzések

 

 

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra