Találd meg a saját hangod!

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Polgári Edit
    2020. 06. 25.
    Végig olvasás kb. 3 perc

    Szerettem volna adatot gyűjteni (Edit) fogászati marketing témában a magyarok internetezési szokásairól, hogy alátámasszam az online kommunikációs tér mindent átütő erejét, amikor rábukkantam erre a cikkre: “Magyarországon már jóval azelőtt facebookoztak, mielőtt feltalálták volna a Facebookot” –áll a HVG egy korábbi cikkében.

    A mostani 25-40 közti korosztály számára biztos, hogy ismert név és fogalom az Iwiw, mint az első igazi közösségi média platform. Mindannyian regisztráltunk rá, boldogok voltunk, hogy régen nem látott ismerősökkel kerülünk kapcsolatba és kezdett megfújni minket a “határok nélküli kapcsolatok” szele.

    Emlékszem, éppen Franciaországban éltem akkor, másoddiplomáztam egy egyetemen és a csoporttársaim megmutatták a Facebookot, egyből profilt csináltak nekem, bejelöltek. Szerintem 1 évig nem nyúltam hozzá…

    1 évig. Ma el tudnánk képzelni, hogy (attól a néhány “anti-facebookista” ismerőstől eltekintve) nem görgetjük végig a Facebook vagy Instagram hírfolyamot legalább naponta? Nem! És ami rosszabb, az anyukám sem. :-))

    Ma Magyarországon az internetezők 83%-a használja valamelyik közösségi szolgáltatást. Ami még érdekesebb, az a magas szám mögött rejlő ok. A cikk ezt a választ adta rá: “itthon nagyon nagy igény van a (mindennapi dolgokból való) kikapcsolódásra, és a közösségi média ezt az igényt nagyon hatékonyan tudja kielégíteni.“

    Gondolkodtam, hogy ez így van-e és azt kell mondanom, hogy igen. Anno, amikor Ördög Nóráék elindították az első VLOG sorozatukat az Ázsia Expressz indulásakor, a férjemmel minden este megnéztük közösen az aktuális részt. Érdekelt, hogy milyen helyeken járnak, ott milyen szokások vannak, egy családdal miként lehet ezt megélni. És vártam esténként, hogy vajon ma mi történik. Kikapcsolt.

    Ugyanakkor megdöbbenve tapasztaltam a rendkívül érzelemdús kommenteket teljesen vadidegen emberektől, akiknek tényleg a napi boldogságot és teljes kikapcsolódást adta a sztárpár vlogja. (fontos, hogy azóta egyet sem néztem meg, mert számomra átestek a ló túloldalára és érték nélküli tartalom gyártók lettek).

    Emberek tízezrei kötődnek hozzájuk nagyon szorosan azóta is, holott nem adnak nekik szép emlékeket, nem adnak nekik megújult szép mosolyt, nem adnak nekik hasznos információkat. Mindössze megosztják a mindennapjaikat, amibe a követők beleképzelhetik saját magukat, vagy inspirálódhatnak belőle. (A termék influenceres dologba bele sem megyek.)

    Fontos egyben látni a cikk elején és közepén lévő két tényt:

    • “Magyarországon az internetezők 83%-a használja valamelyik szolgáltatást”
    • “Itthon nagyon nagy igény van a (mindennapi dolgokból való) kikapcsolódásra, és a közösségi média ezt az igényt nagyon hatékonyan tudja kielégíteni.“

     

    Méghozzá azért, mert erre hatalmas üzlet épült és a vállalkozások is jól tudják, hogy leghatékonyabban a közösségi média felületein érik el a potenciális ügyfeleket/vásárlókat/pácienseket.

    Fogászati marketing, ahogy mi gondoljuk

    Mind az ingyesen webinárok, mind az Üzleti Felkészítő Programunk keretei közt nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy ez a gondolat a fogászatok számára is egyértelmű legyen, hiszen ez egy tény. Elfogadjuk, vagy szembe mehetünk vele, de a létezését nem kérdőjelezhetjük meg.

    Márpedig ha ez így van, akkor mindössze egyetlen teendőnk van, megtalálni a saját hangunkat, azt, amit Ördög Nóráék is megtaláltak és amivel rengeteg követőt toboroztak maguk köré, akik elköteleződtek feléjük.

    Fogászati marketing

    Mivel tudsz te biztosan több lenni Ördög Nóráéknál? Azzal, hogy te effektív szolgáltatást is nyújtasz a pácienseidnek, amivel valóban megtapasztalhatják, hogy mennyivel jobb lesz az életük, Neked köszönhetően. Mindössze annyit kell tenned, hogy ezt az érzést átadod mindenkinek az online térben is. Ez lesz a te fogászati marketinged. 

    Fontos az ÉRZÉS szó, hiszen minden kommunikációval az érzelmekre hatunk. (nem összetévesztendő a manipulációval!)

    A Dental Menedzsernél hiszünk a költségtakarékos marketingben, mely során a rendelő meglévő kommunikációs csatornáin keresztül tud folyamatosan történeteket elmesélni és a történeteken keresztül az erősségeket kiemelni.

    A facebook csoportunkba több anyagot is feltettünk a témában, de talán a legfontosabb, amit tarts szem előtt a kommunikációddal kapcsolatban:

    • 70%-ban a meglévő pácienseidről
    • 20%-ban Rólad és a rendelődről
    • 10%-ban száraz fogászati témákról beszélj

     

    Ami pedig ennél is fontosabb, találd meg ehhez a saját hangod és az érzések, történetek átadását próbáld a saját hangvételedben megtenni, mint ahogyan zseniálisan megtalálta Járomi Éva Doktornőnk is.

    Szép hétvégét kívánunk!

    a Dental Menedzser csapata

    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra