fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Mi fán terem a fogászati SEO? Az organikus páciens szerzés

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Polgári Edit
2024. 04. 02.
fogaszati_SEO Végig olvasás kb. 4 perc

Hallottál már a SEO-ról? Tudod, hogy mi az a keresőoptimalizálás? Vagy már a kérdést sem érted, hogy miért kellene ezeket neked fogorvosként tudnod?

Azért, mert a fogászati SEO segítségével lehetőséged van szintet lépni, sikeresen működtetni a rendelődet, valamint a rendelőn kívül is tevőlegesen segíthetsz pácienseknek.
Ebben a blogcikkben a fogászati SEO, magyarul a keresőoptimalizálás témakörét járjuk körbe. 

Mi a SEO?

Ha van már honlapod és ennek elkészítésében profi szakemberek segítettek Neked, akkor bizonyára nem teljesen idegen számodra a keresőoptimalizálás kifejezés, hiszen ma egy jól felépített, jól megírt honlap elkészítése ebben is áll. Mi is számos fogászati rendelőnek készítettünk már honlapot és sokan nagyra is értékelték, hogy ezzel fogorvosként és rendelő tulajdonosként a rengeteg teendő mellett nem kellett teljes mélységében foglalkozniuk.

A blogcikk célja tehát nem az, hogy egy mellék szakma kitanulására ösztönözzünk, de a SEO  alapokat mindenképp érdemes tudnod fogorvosként is.

A keresőoptimalizálás ugyanis egy összetett folyamat, amellyel az eredményes páciens szerzés érdekében folyamatosan foglalkozni érdemes.

De kezdjük az alapoktól. A fogászati SEO tulajdonképpen az organikus, tehát nem fizetett online megjelenésben, ergo a páciens szerzésben segít. Alkalmazásának célja hogy a Google keresőben a lehető legjobb találatot érd el, ami azért jó, mert így új pácienseket szerezhetsz anélkül, hogy arra súlyos összegeket fizettél volna ki. Amit még sokan nem tudnak, hogy a fizetett Google és Facebook hirdetésekkel szemben ez hosszú távon egy sokkal jobban kifizetődőbb tevékenység.

Hogy működik a fogászati SEO?

A mai világban az internet felhasználók már egyre tudatosabbak, ezért ha van valamilyen egészségügyi problémájuk vagy kapnak egy diagnosztikai adatot mondjuk a fogaik állapotáról, amiről nekik nincs elegendő ismeretük, rá fognak keresni a Google-ben. A páciensek többsége szeretne minél több információt megtudni a problémájáról, betegségéről és annak megoldási lehetőségeiről.

Amikor egy páciens tehát rákeres a problémájára és több száz, a témájához kapcsolódó találatra lel, akkor szerinted mi alapján teszi le voksát egyik vagy másik szakorvos mellett?

Íme a szempontok:

👉mennyire tud azonosulni a szakorvos által képviselt nézőponttal
👉szimpatikus-e számára a felkínált írott vagy képi, videós tartalom stílusa
👉tud-e azonosulni az orvos személyiségével, aki a megoldást kínálja számára

👉közérthetően, közvetlenül lett-e elmagyarázva számára a probléma

👉kielégítő választ kapott-e kérdéseire, talált-e megoldást a problémára, ami felé el tud indulni

Így segítsd a pácienseidnek, hogy rád találjanak!

Bizonyára Te magad is rendszeresen használod a Google keresőt, tehát láthattad már, hogy ha rákeresel valamire, akkor elsőnek a fizetett hirdetések ugranak fel, ők vannak a legelső helyen. Nos, a SEO segítségével a hirdetéseket követő találatok közé lehet bekerülni.
Statisztikai adatok alapján az a tapasztalat, hogy egyre többen automatikusan tovább görgetik a fizetett hirdetéseket és igazán az organikus találatok érdeklik őket.
Miért alakult ez ki? Azért, mert a fizetett hirdetések, amik az oldal tetején megjelennek számos esetben nem a keresett szóra vagy kifejezésre releváns találatok.

A másik, lényeges SEO-zást befolyásoló tényező tehát a jól választott megválasztott kulcs kifejezés, ugyanis a felhasználók ma már nem egy-egy szóra keresnek rá, hanem specifikusan, akár konkrétan megfogalmazva a problémájukat, több szóból álló kifejezéseket írnak be. Ezért, ha tudatosan szeretnél online tartalmat készíteni, akkor neked a gyakori kifejezésekre reagálva kell tartalmakat készítened, ha a lehető legjobb helyen szeretnél a Google találatok között szerepelni.

Általános kulcsszavakra, mint pl. fogorvos budapest nem érdemes már tartalmat készíteni, mert óriási rájuk a verseny.

Akinek 10-15 éve van rendelője és folyamatosan foglalkozik keresőoptimalizálással, annak hatalmas előnye van az adott témában, amivel szinte lehetetlen versenyezni. Érdemes sokkal specifikusabb kifejezéseket, problémákat megcélozni. Ehhez jó, ha segítségünkre van egy fogászati SEO-ban jártas szakember, ugyanis ez a tendencia is folyamatosan változik.

Tartalomkészítés fogászati SEO szempontból

Fogorvosként először is fontos, hogy tudd, hogy mindennapi munkád során mi a célod és kik a Te pácienseid. Ezután tudod csak megtenni az ideális páciensek megszólításához szükséges lépéseket. Miért fontos, hogy legyen saját hangod, és a saját világnézeted, szakmai álláspontjaidat kommunikáld minél több platformon? Mert akkor tudsz olyan pácienseket bevonzani, akikkel “működik a kémia”, akiket feltöltődés lesz nap, mint nap gyógyítani, és akik aztán hűségesen, rendszeresen visszatérnek hozzád, sőt tovább is ajánlanak családtagjaiknak, rokonaiknak, barátaiknak, kollégáiknak.

Emellett persze mindig vannak  aktuális trendek, amelyeket abból a szempontból érdemes követni, hogy tudd milyen típusú tartalom készítéssel lehetsz a legeredményesebb.

Az online kommunikációddal a hideg (még soha nem hallott rólad) és a meleg páciensekhez (volt már nálad konzultáción, valaki ajánlott neki, ezért már látta a honlapodat, tudja milyen szakterületen tevékenykedsz) is szólsz.

Így juss el a pácienseidhez:

👉mutasd be szakterületedet érthetően, egyszerűen és hozd azt közelebb a leendő pácienseidhez

👉hívd fel a figyelmet a szakterületeddel kapcsolatos újdonságokra, aktualitásokra

👉komminukáld ha képzéseken veszel részt, oszd meg legújabb tapasztalataidat akár orvos kollégáiddal is online

👉kapcsolódj a szakterületeden tevékenykedőkkel, készíthettek közös onine tartalmakat is

👉figyeld meg a napi munkád során, hogy mik a leggyakrabban elhangzott kérdések a páciensek szájából és válaszold meg ezeket az online felületeiden is

👉oszd meg látványos, érdekes eseteidet

Ha az ötletek megvannak és szeretnél belevágni a rendszeres online kommunikációba, tehát organikusan szeretnél minél több emberhez eljutni és további pácienseket szerezni, akkor javasoljuk, hogy keress SEO-ban jártas szakembert, aki segít Neked a formai kivitelezésben a szabályok betartásában, amit a keresőoptimalizálás megkövetel.


Például, ha adott témára és kulcsszóra megírsz egy blogcikket, nagyon fontos, hogy megfelelően címsorokra legyen tagolva a blogcikk és emellett az sem mindegy, hogy a kiválasztott kulcsszó itt hol szerepel és hányszor. Ehhez kell egy szakértő, aki fogja a kezed és vezet az úton.

A megfelelő kulcsszó kiválasztása- a kulcsszó kutatás

Ahogy már korábban említettük nem kis jelentősége van annak, hogy a kiválasztott kulcsszó mennyire hosszú és mekkora rá a verseny.

Honnan tudhatod ezt meg?

Kulcsszó kutatással. Erre vannak külön szoftverek is, de bárki számára elérhető egyszerű módszer kulcsszó kutatásra az, ha a Google keresőjébe elkezded beírni a témádra vonatkozó legrelevánsabb szavakat és kifejezéseket. Figyeld meg, hogy automatikusan fel fog ajánlani neked lehetőségeket azokra vonatkozóan.
A nagyon rövid kulcsszavak nem ajánlottak, mert sok rájuk a találat ami kevesebb releváns keresési eredménnyel jár. Segítsd tehát a célközönséged összetett, akár három négy tagú kereső kifejezésekkel, hogy  a lehető leghamarabb megtaláljanak!

A fogászati SEO három lába

👉off site SEO
Az off site SEO az, amikor más megbízható oldalak, mint HVG, 444. Origo, Nők Lapja stb. utalnak rád, a weboldaladra, blogcikkedre. Ezeket gyakran fizetett megjelenéssel lehet elérni.

👉tartalmi SEO
A tartalmi SEO hoz tartoznak a blogcikkek, a social media bejegyzések és a videós tartalmak

👉technikai SEO
A technikai SEO alatt azt értjük, hogy mennyire gyorsan tölt be a weboldalad, mennyire jól van optimalizálva mobilra, tabletre, különböző megjelenési felületekre. Ennek kb. 12 eleme van, amit szakemberek audit útján meg tudnak vizsgálni a honlapodon, így pontos képet kaphatsz arról, hogy mi a javítani való, de arról is, hogy mi az ami már jól működik az oldaladon.

Nagyon fontos tehát hogy figyelmet fordíts arra is, hogy biztonságos és jól használható legyen a weboldalad – hiszen bizonyára saját magadon is tapasztaltad már, hogy ha böngészel és rákattintasz egy adott tartalomra, ami nem tölt be kellő gyorsasággal mondjuk maximum 3-4 mp-en belül, nagy valószínűséggel elkattintasz és mész tovább.

Nekikezdenél, de bizonytalan vagy, hogy merre indulj? Keress bennünket és segítünk!

Szívesen hallgatnál további információkat a fogászati SEO-ról? Hallgass bele kapcsolódó podcast epizódunkba!

 

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra