fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Meddig alacsonyodsz le? Fogászati marketing 2022-ben

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Polgári Edit
2022. 10. 22.
fogászati marketing közösségi média Végig olvasás kb. 2 perc

Facebook, Insta, LinkedIn, TikTok, blog, vlog, podcast… Csak hogy a többség által ismert és többé-kevésbé használt közösségi média csatornákat és formákat említsem. Ha választani kell, akkor melyik most a trendi? És a trendet kell-e követnie egy fogászatnak, teszem azt adott esetben „idióta” TikTok videókkal? Ebben a cikkben próbálunk némi támpontot adni arra vonatkozóan, hogy melyikkel és kinek érdemes foglalkozni, no és milyen tartalommal.

Fontos-e a közösségi média aktivitás a fogászati marketingben?

3-4 éve erre a kérdésre egyértelműen azt a választ adtam volna, hogy „Persze, a Facebook és az Insta olyan csatornák, amelyeken rendkívül könnyen és költségmentesen eléred a pácienseidet, mindenképp élj vele!” Ma már ezen annyit módosítanék, hogy „ha tudsz olyan tartalmat készíteni, amivel eléred a számodra fontos pácienseket és meg tudod őket szólítani, akkor mindenképp foglalkozz vele!” Akkor, hogy ha csak általános tartalmat és a hozzá illő stock fotót tudsz összerittyenteni, akkor nem feltétlenül kell ezzel időt töltened.

Ez utóbbinak az az oka, hogy az emberek ingerküszöbe (a tied, az enyém, a pácienseké) sokkal magasabban van, ergo meg kell próbálni egyedibb, saját tartalmat készíteni, ami eljut azokhoz, akiket meg szeretnénk szólítani. És hogy ezzel azt akarom-e mondani, hogy adott esetben ez akár gyermekdedebb (nevezzük nevén idiótának tűnő) videókat is jelenthet, amik egyre több fogászatnak a TikTok oldalán is megjelennek? Ahhoz, hogy erre pontos választ adjunk, a bekezdés első mondatának 2 nagyon fontos elemét kell megvizsgálni: egyedi, saját tartalom – mit jelent ez? És azok, akiket meg szeretnénk szólítani – kik ők pontosan?

Kiket szólítunk meg a fogászati marketinggel? 

Mielőtt bármilyen marketing aktivitásba kezdesz, ez legyen az első, amit meghatározol!

Kik a te ideális pácienseid?

Nők, férfiak, tinik, családok, szinglik, egyetemisták, celebek, celebeket követő Z generációsok, …? Olyan nincs, hogy mindenki! Határozd meg konkrétan, mert csak így fogod tudni eldönteni, hogy mivel éred el őket. Lehet akár 3-4 ideális páciens típusod (buyer persona).  

  • Milyen idősek?
  • Honnan tájékozódnak? – itt vedd végig az összes online és offline csatornát. 
  • Milyen eszközökön fogyasztják a tartalmakat? – telefon, számítógép, azon belül is fontos-e a márka.
  • Online, vagy offline csatornákon keresztül? – lehet, hogy nem is kell a közösségi média, mert a helyi újságot olvassák inkább a pácienseid – bár ezt majdhogynem kizártnak tartom ma már.
  • Milyen intellektuális háttérrel bírnak? – ez nagyban meghatározza, hogy milyen legyen a szóhasználatod és maga a tartalom.
  • Mi a vonzó számukra? – könnyedebb tartalmakat kedvelik, mérvadó számukra, hogy mit mond mondjuk egy celeb, vagy a szakmai dolgok a hitelesebbek számukra.

 

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*

Milyen az egyedi, saját tartalom? 

A fentieket gondold alaposan végig és ezek ismeretében határozd meg, hogy mely közösségi média csatornákba vágsz bele. Ha számodra például a 30-60 év közötti, szellemi munkát végző; családos, vagy egyedülálló; a minőség iránti igénnyel bíró; középtehetős réteg a fontos, akkor nem javaslom, hogy próbálkozz mindenféle TikTok videókkal. Nem azért, mert ez nem jó platform, hanem azért, mert ez a fiatalabb generációkat szólítja meg (10-30).

Az Instagram is egy fantasztikus felület, ahol 20-40 köztiek aktívak döntőrészt, itt inspirációt gyűjt az ember, beleles kicsit mások életébe, bemappázza a számára fontos recepteket, kirándulási helyeket, edukáló tartalmakat, divatot.

A Facebook még mindig működő és jó csatorna itthon, amennyiben a 30-60 közti korosztály a fontos számodra. 

Egy konkrét példával élve, ha Te mondjuk fogszabályozó szakorvos vagy és a tinik a fő célcsoport, akkor igenis machinálj a TikTokon is! Legyenek vicces videóid, színesítsd időnként edukáló tartalommal, ossz meg érdekes eseteket, beszélgess a pácienseiddel, mutasd meg őket! 

fogászati marketing közösségi média

Meddig alacsonyodsz le?

Elérkeztünk a cikk legizgalmasabb részéhez. Direkt nem osztottam meg konkrét példákat, mert itthon ez még mindig nem veszi ki jól magát, akár negatív, akár pozitív kritikáról van szó. Miután meghatároztad a fent említetteket (ideális páciensek és a számukra érdekes egyedi tartalom), gondold végig, hogy mit szeretnél megmutatni magadból. 

Amit véleményem szerint mindenképp vegyél figyelembe az az, hogy a fogászat az orvostudomány része. Az orvosokra felnézünk, tiszteljük őket. Tiszteljük a tudásukat és a szakértelmüket. Ez nem azt jelenti, hogy latin szavakkal kell dobálóznod, sőt, viszont azt mindenképp jelenti, hogy nevetségessé ne tedd se magad, se a csapatodat. Ez nem zárja ki a humort, ám találd meg annak az intelligens formáját. 

Mutass életképeket a rendelőből, akár a saját életedből; szerepeljen a csapat a képeken, a videókban, de ne ess át a ló túloldalára. Ha például túl sok vicces videót látok egy fogászat oldalán, bennem az is megfogalmazódik, hogy dolgoznak ezek egyáltalán? Vagy a 8 órás munkaidőt ezeknek a videóknak a készítése teszi ki? 

Mit jelent ez konkrétan az én fogászatomra nézve? 

Erre nem tudok én választ adni, de adok egy tippet. Tőlünk nyugatabbra sokkal előrébb járnak a social kommunikációban. Töltsd le a TokTokot a telefonodra, írd be, hogy „dentist” , „dental, majd próbálkozz „fogorvos”, „fogászat” és hasonló kifejezésekkel és szemezgess. Rengeteg olyat is találsz majd, amire azt mondod, hogy „Jééézusom!”. Ezeknél ne feledd, lehet, hogy nem Te vagy az ideális páciensük! Lehet, hogy ők az ilyen zavarba ejtő, sokszor nevetséges videókkal érik el azokat, akik hétről hétre beülnek a székükbe. De az is lehet, hogy teljesen tévúton járnak és csak azért csinálják, mert ez a trendi. Csak nem az ő pácienseik számára… De biztos, hogy találsz majd olyanokat is, akik megihletnek majd és el tudsz tőlük lesni 1-2 ötletet. 

Légy nyugodtan kreatív. Ha szeretsz szerepelni, akkor lehetnek „Live” bejelentkezések, amikor tudnak Tőled kérdezni. Felvehetsz egy videót munkából hazafele, amiben elmeséled az aznap történt izgalmas eseteket, stb. A lehetőségek tárháza széles, csak a fantázia szab határt, na meg a szint, amit meghúztál magadnak a minőség oltárán. 

Mindenképp fontos, hogy azonosulni tudjon a rendelő az oldalán megjelent tartalom formájával és minőségével. Olyat ne adj ki a kezedből, akár te csinálod, akár ügynökség, ami degradáló, adott esetben hitelrontó lehet a rendelőre nézve! 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra