fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Rendelő nyitás extrákkal

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Polgári Edit
2022. 05. 13.
rendelő nyitás Végig olvasás kb. 3 perc

A saját rendelő megnyitása hatalmas lépés minden orvos életében. Jó pár év szakmai tapasztalat, nagy anyagi ráfordítás és rengeteg munka előzi meg azt, hogy egy fogorvos eljusson eddig a pontig. Éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy magát a “pillanatot”, amikor megnyit a rendelő, milyen marketing tevékenység előzi meg. Ebben a cikkben egy itthon még kevésbé ismert és gyakorlott példát hozunk: szervezz rendelő nyitó party-t!

 

Rendelő nyitás előtti marketing

Nem célom, hogy végigvegyünk minden marketing ötletet, amit egy rendelő megnyitása előtt érdemes alkalmazni, így csak felsorolás szintjén említenék párat: nyereményjáték a közösségi média felületeken (megosztásokért cserébe), nyitási kedvezmény, az első 50 páciensnek mosoly kártya (adott százalékra jogosító kupon), ha vannak korábbi páciensek, nekik direkt marketing (hírlevél, vagy akár hagyományos postai levél), és persze a rendelő kialakítás minden mozzanatát érdemes megosztani a kommunikációs csatornákon, hogy a páciensek a csapattal együtt érezzék, hogy itt valami nagy dolog van készülőben. Ezen felül pedig bármi, amit jónak látsz, légy merész!

Rendelő nyitó party – miért van rá szükség?

Ha valamit igazán el kellene tanulnunk a tőlünk nyugatabbra élőktől, az a siker megélése, megünneplése és az ahhoz tartozó körítés. Erre remek példa egy-egy iPhone megjelenése, melyet hatalmas “hipe” előz meg, ezzel is még inkább felcsigázva az érdeklődőket (és a nem érdeklődőket egyaránt). De ugyanilyenek az egyetemi diplomaosztók, melyekre mindenki által ismert és elismert, hírességeket is meghívnak, hogy ők adjanak útravalót a diákoknak.  

Mindegy, hogy termékről, vagy szolgáltatásról van szó, fontos alkalmat teremteni ezeknek a fordulópontoknak, mert ettől lesznek igazán fontosak saját magunk és mások számára egyaránt. Egy saját élménnyel élve, amikor multi cégnél dolgoztam, pár év alatt kinőttük az irodánkat és mindannyian vágytunk nagyobb térre, több tárgyalóteremre, élhetőbb és hangulatosabb körülményekre a munkahelyünkön. A vezetőség meghallotta a munkatársak kérését és egy nagyobb volumenű iroda bővítés történt. 

Amikor elkezdődtek a munkálatok, volt egy irodabúcsúztató délutánunk, majd amikor az új helyiségeket átadták, egy iroda nyitó koraesti party. Pár üveg pezsgő, harapnivalók, jó hangulat, beszélgetés. Biztos vagyok benne, hogy ez is segített abban, hogy mindenki érezze, hogy itt valami új kezdődik, amit mindannyian élvezni fogunk és mindez sokat hozzáad majd az életünkhöz.

rendelő nyitás

Rendelő nyitó party – mi történjen ott?

Azok számára, akik most hallanak először arról, hogy ilyesmit is lehet csinálni, a legnagyobb kérdés talán pont az, hogy “na de mi történjen ott?” Üljön be a páciens a székbe és próbálja ki, hogy milyen? 

A válasz kevésbé egzakt, hiszen az történjen, amit Te a leginkább közelállónak gondolsz magadhoz. Irányadóként:

  • teremts hangulatot (legyen enni- és innivaló, zene)
  • mutasd be a csapatot, hogy megismerjenek titeket
  • mutatkozz be Te magad is és mondj pár szót arról, hogy mit ad majd a pácienseknek ez a rendelő, mik az értékeid, ami mentén dolgozni fogtok
  • vezess körbe mindenkit, mutasd meg, hogy miért más ez a rendelő
  • és mindenképp készülj valami kis ajándékkal, meglepetéssel
Készülhetsz nyereményjátékkal, szerencsekerékkel, kuponnal a résztvevők részére… A nyitási kedvezmény mindenki számára vonzó dolog és Neked pedig ez egy garantáltan megtérülő befektetés lesz. 

Amire mindenképp figyelj, hogy élmény legyen az alkalom, ami olyan pozitív érzéseket indít el a páciensben a rendelődre gondolva, hogy biztosan Titeket fog választani a jövőben és ajánlja is másoknak a rendelőt. 

Legyen mindenképp fotós, a képeket aznap és később is oszd meg a kommunikációs platformjaidon. Ha mód van rá, készítsetek egy rövid videót is az alkalomról, melyben Te, mint tulajdonos is mondasz pár szót a rendelődről. Mutatok példát erre: 

 

 

Rendelő nyitó party – ki menne el rá?

Szerencsésebb helyzetben vagy, ha helyi szinten sok az ismerősöd és nem teljesen újként csöppensz bele egy város miliőjébe. Ebben az esetben hívd meg az ismerőseidet, családtagjaidat, barátaidat, korábbi pácienseidet és mindenkit, akivel a közösségi média felületeiden kapcsolatba kerültél. 

Abban az esetben, ha nincs helyi kötődésed, úgy még nagyobb hangsúlyt kell fektetned az egyéb marketing tevékenységekre. A tervezett nyitás előtt másfél-2 hónappal mindenképp kezdj el kommunikálni és szerezz minél több követőt. A nyitó party egy remek lehetőség arra, hogy jobban megismerjenek téged és te is jobban megismerd a leendő pácienseidet, ezáltal személyes kötődés alakuljon ki köztetek. 

 

Ezt egy gondolatindító cikknek szántuk. A mai világban érdemes minél inkább “out of the box” gondolkodnod és bátran csinálj olyasmit, amit mások nem. A mi tapasztalatunk az, hogy egy ilyen esemény remek bevezetője lehet egy rendelő sikeres működésének. 

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra