fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Hányféle kezelési tervet készítsek?

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Zoltan Mate
2019. 08. 23.
Végig olvasás kb. 2 perc

Mit válaszolnál, ha a páciensed feltenné neked a következő kérdések valamelyikét?

  • Van Önöknél fehérítés?
  • Ha koronát szeretnék csináltatni, akkor az mennyibe kerül?
  • Fogszabályozót szeretnék, ami nem túl feltűnő. Van Önöknél ilyesmi?

Álmomból fölkeltve is el tudnám mondani a fogorvosok többségének a válaszát a fenti kérdésekre. Mindhárom esetben így kezdődne:

„Nos, erre nálunk háromféle lehetőség van. Az első…”

Jól ismert közhely a fogászat világában, hogy egy adott problémára szinte mindig egynél többféle megoldás létezik. Természetesen helyes törekvés, hogy szeretnénk minél részletesebb tájékoztatást nyújtani a pácienseiknek, megadva nekik a döntés szabadságát. De vajon elérjük-e vele a célunkat, azaz, hogy a páciens minden szükséges információ birtokában elfogadja valamelyik általunk javasolt tervet?

A pácienseid, főleg, ha először járnak a rendelődben, egészen más tudatállapotban élik meg a konzultációt, mint Te, vagy a kollégáid. A páciensek fejében ilyenkor az jár, ami számukra a legfontosabb a fogaikkal kapcsolatban (Van lyukas fogam? Ki kell húzni? Fájni fog? Ki tudom fizetni?), és valójában a szavaid közül is csak azok rögzülnek majd benne, amelyek ehhez köthetők.

Ilyenkor a préskerámia kopásállósága, a fehérítő peroxid-koncentrációja, vagy a lágy erőkkel történő fogmozgatás előnyei vajmi kevéssé fogják őt érdekelni. Ha ezt még azzal is megfejeljük, hogy négyféle árajánlatot/kezelési tervet is átadunk és tömören elmagyarázunk neki, biztosak lehetünk abban, hogy a szavaink háromnegyede úgy illan el a levegőben, mint a 70%-os izopropil alkohol. Gyorsan, és nyom nélkül.

A bőség zavara

Az Egyesült Államokban a 70-es években elvégzett vásárlói felmérések azt mutatták, hogy ha egy adott gyártó (az említett felmérésben samponok vásárlását vizsgálták) növeli a termékkínálatát, azzal serkenti az eladást is. Ennek örömére a gyártó piacra dobott nem kevesebb, mint 10 féle sampont korpásodásra, száraz hajra, zsíros hajra, férfiaknak, gyermekeknek, stb. Az eladások azonban visszaestek, és valójában kevesebb terméket értékesítettek, mint amikor még csak egyetlen samponjukat lehetett megvásárolni a boltokban.

A kínálat növelése egy bizonyos ponton túl a döntés felelősségének a terhét is ránk rója, ez pedig nyomasztó, frusztráló vásárlói élményhez vezet, végső soron pedig ennek gyakran a vásárlási kedv látja a kárát.

Tudatos igényfelmérés -> több elfogadott kezelési terv!

Rendkívül fontos tehát, hogy a konzultáció elején ismerd meg a páciensed igényeit és értsd meg a szempontrendszert, mely alapján a döntésüket meg fogják hozni. Ezzel a saját magad helyzetén is javítasz, hiszen ha megértetted, mit szeretne a páciensed, le tudod szűkíteni a kiajánlaható opciókat is legföljebb kettő, de inkább egyetlen lehetőségre. Segíts a páciensednek döntést hozni azzal, hogy állást foglalsz a különböző opciók mellett („ha én volnék az Ön cipőjében, ezt a kezelést választanám”).

Kérj visszajelzést!

Ha prezentáltad az általad javasolt kezelési lehetőséget, minden esetben kérdezd meg a pácienstől, hogy mit gondol az elhangzottakról, látja-e akadályát a kezelés elkezdésének. Ha valamilyen nehezen kezelhető aggály merül fel a kezeléssel, az árakkal, vagy bármi egyébbel kapcsolatban, még mindig elkezdhettek beszélni valamelyik alternatív opcióról!

Ha tudok segíteni Neked a pácienseiddel való kommunikációban, vagy a konzultációid sikeresebbé tételében, keress bizalommal!

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra