fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Hogyan tudod megtartani az asszisztenseidet?

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Zoltan Mate
2019. 03. 07.
Végig olvasás kb. 3 perc
  • Nem, nem Te vagy az egyetlen, akinek a rendelőjében jönnek, mennek az asszisztensek….
  • Igen, egyet értek, nagyon nehéz a munkaerő piaci környezet, és egy jó, elkötelezett, kitartó és megbízható munkatársat találni nehezebb, mint a tűt megtalálni a szénakazalban.
  • Igen, sajnos ez a normalitás manapság… Millenium generáció, Instagram generáció, elvándorlás, „túl sok” lehetőség, piaci verseny, munkaerőhiány és még sorolhatnánk.
Meggyőződésem, hogy mint minden problémát, ezt sem lehet pénzzel megoldani. Ahogy az emberek szeretetét sem tudod pénzzel megvenni, úgy plusz húszezer forintért sem lesz senki elkötelezett, lojális és kitartó. A kérdés tehát, hogy miért dolgozik valaki egy munkahelyen? Biztonságérzet: első és alapvető elem, hogy az embereidnek éreznie kell, hogy a cég, és az ő helyzetük stabil, holnap is kinyit a rendelő, holnap is lesznek páciensek, számolhat a munkájával jövő hónapban is. Kommunikáld világosan, hogy a fogászatot stabil alapokon áll és (jó esetben) növekszik. Értékek: mindenki szereti azt érezni, hogy jó helyen van. Olyan helyen vagyok, ahol az emberek ugyanazt gondolják az alapvető dolgokról, mint én, ugyanúgy éreznek az alapvető értékekről, mint én. Ha őszinte vagyok, én egy őszinte közegben érzem jól magam. Ha kompetitív vagyok, akkor versenyző közegben érzem jól magam. Tedd világossá az alapvető emberi értékeidet, és olyan embereket kapsz magad mellé, akik hasonlóan gondolkodnak és éreznek. Fejlődés: ha az ember azt érzi, hogy egyről a kettőre lépett, akkor boldog. Előrelépést akkor tudsz érezni, ha van kiindulás és viszonyítási alap. RENDSZERES VISSZAJELZÉS! Mondd el az asszisztensednek minden hónapban, mi az, amiben ügyes, kiemelkedő (adj akár 1-10ig pontszámot) és mondd el neki, miben tud előre lépni és Te mit segítesz abban, hogy jobbá váljon a szakmájában. Egy kulturáltan megfogalmazott, korrekt és tényszerű visszajelzés a teljesítményről (NEM a munkavállalód személyiségjegyeiről!!!!), az egyik legtöbb, amit egy embernek adhatsz. (Ne legyenek illúzióid: ez neked sok munka és energia befektetés) Munkakörnyezet: szervezetfejlesztési modellek gyakran teszik függővé a szervezet hatékonyságát két tényezőtől: mennyire elkötelezett a munkavállaló és mennyire van hátráltatva a napi munkavégzésben. Hogy megvan-e az alapvető feltétele a munkának, sokkal lényegesebb lehet, mint gondolnád. Ne spórolj a munkaeszközökön, a munkaruhán, a széken, az asztalon, az öltözőszekrényen, nem éri meg… (Inkább úgy fogalmazok: jobb erre költeni, mint a 20 ezer forintos fizetésemelésekre, ez kevésbé kockázatos befektetés.) Jövőkép: neki akkor lesz jövőképe, ha neked is van. Csukd be a szemed és képzeld el a fogászatod 5 év múlva! Képzeld bele az asszisztensedet, és mondd el neki, hogy ő ott mit fog csinálni a rendelődben. Kérdezd meg, hogy az hogy tetszene neki! Meséld el neki a terveidet és invitáld meg, hogy csatlakozzon hozzád az úton! Munkahelyi hangulat: életünk felét a munkahelyen töltjük, ha ott rosszul érezzük magunkat, boldogtalanok vagyunk. A hangulatot te teremted, és olyan emberek fognak körül venni, akik azzal a hangulattal azonosulni tudnak. Ha nevetős és laza vagy, a csapatod nevetős és laza lesz. Ha száraz profi vagy, a csapatod száraz profi lesz. Ha lusta vagy, a csapatod lusta lesz. Ha a rendelői hangulatot akarod megváltoztatni, akkor (is) befele vizsgálódva kezdj változást elérni. Pénz: egy korrekt és elismerő bérezés borzasztó fontos. Egy jól teljesített év után a korrekt fizetésemelés és esetleg a bónusz borzasztó fontos. Meg kell becsülnöd anyagilag is az embereidet, és úgy kell, érezzék, hogy megfizetik a fáradozásaikat. A trükk azonban az, hogy erre vagy a legkisebb hatással. Az adott pozícióhoz tartozó „korrekt munkabért” NEM Te határozod meg, hanem a piac. Picit aláalkudhatsz, picit többet mondhatsz, de alapvetően Te csak igazodni tudsz a piaci körülményekhez. Nem te határozod meg… Földrajzi körülmények: a bejárás egyszerű, és kevés időt vesz igénybe. Szintén minimális hatásod van rá, segíthetsz BKV  bérlettel, vonatjeggyel, benzinpénzzel, munkásszállással, de alapvetően nem rajtad múlik, hogy a potenciális munkatársad hol lakik. A 7-8 tényezőből mindössze egyetlen a pénz, és az az egyik, amire talán a legkevésbé vagy hatással. Ne attól várd a megoldást… Félreértés ne essék, az összes többi tényező „kimaxolása” rengeteg idő, energia befektetéssel és kemény munkával jár.  De ez a Te munkád, ez van a Te „munkaköri leírásodban”! Ha minden tényezőben megtetted a legtöbbet, ami tőled telhető, akkor van valamennyi esélyed arra, hogy stabil csapatod legyen. Sajnos, manapság már akkor sem garantálja Neked senki…  

Te mit teszel azért, hogy lojális, jól teljesítő és erős csapattal dolgozz hosszú távon?

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra