Végig olvasás kb. < 1Product, Price, Place, Promotion – a 4P, amely minden üzlet hosszú távú marketing stratégiájának alapja. Meghatározza, hogy mit adsz el, milyen áron, hol és hogyan. Ha sikeresen szeretnénk működtetni a fogászatunkat, érdemes átgondolni ezeket a rendkívül fontos kiindulópontokat.
Kezdjük az elején, mit is árulunk a rendelőben? Mi a termék?
Próbáljuk megfogni a dolgot ismét a páciens szemszögéből. Ha elmegyek hozzád a rendelőbe, lényegében három problémám lehet:
Fáj
Nem működik
Csúnya
Te a konzultáción megígéred nekem, hogy:
Nem fog fájni.
Újra működni fog, újra tudok rágni vele.
Szép lesz, önbizalommal tudok mosolyogni.
Kapok erre bármi biztosítékot? Látom, megfoghatom a terméket? Meg tudod nekem mutatni, hogy a fogszabályzós kezelés után milyen lesz a fogazatom? Tudom érezni a kezelés elején, milyen felemelő dolog lesz ismét egy vastag marhahúst megrágni? Nem… De páciensként elhiehetem Neked, amit mondasz, és megvásárolom tőled a “JÖVŐBE VETET HITEMET”.
A termék, amit árulsz a BIZALOM és a JÖVŐBE VETETT HIT. Bármilyen marketing tevékenységben gondolkozol, ezt sose felejtsd el! Legyen szó egy honlapról, egy Facebook kampányról, szórólapokról vagy újsághirdetésről, ezt mindig tartsd szem előtt.
Ebből következően egyet érthetünk, hogy a legfontosabb marketing eszközöd a meglévő pácienseid… Akik már tudják rólad, hogy amit mondasz, az úgy van: tényleg nem fog fájni, újra működni fog és szép lesz. Ők segíthetnek erősíteni a “szájhagyományt “, ők az elsődleges marketing nagyköveteid.
A jó hír pedig az, hogy korrekten és elég egyszerű eszközökkel el tudod érni, hogy segítsenek neked…