fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Miért félünk az értékesítéstől?

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Zoltan Mate
2019. 06. 12.
Végig olvasás kb. 2 perc

Kezdjük egy kis játékkal! Hunyd be a szemed, és képzelj magad elé egy értékesítőt.

Mit látsz?

Netán egy férfit, szürke öltönyben, nyakkendővel? Aktatáskája van, és széles, erőltetett mosolya? Kellemetlenül érzed magad a közelében? Minden szava mögött hátsó szándékot feltételezel? Gátlástalanul próbálkozik bemászni az ablakon, mikor már kitessékelték az ajtón?

Nos, igen. Körülbelül ezeket a válaszokat szoktam kapni, amikor felteszem ezt a kérdést fogorvosoknak. Ma, 2019-ben az értékesítéshez széles körben társítjuk az erőszakosságot, a sulykolást, a sarokba szorítást különféle kommunikációs módszerekkel.

A helyzet az, hogy a fenti értékesítési modell már régóta válságban van. Az ilyen értékesítők a társadalom szemében valahol a BKV ellenőrök és a politikusok között helyezkednek el a legnépszerűtlenebb szakmák toplistáján. 3-4 évtizeddel ezelőtt a szüleink generációját még nem ejtette csapdába egyetlen MLM-ügynök, pénzügyi- vagy biztosítási ügynök sem. Ma viszont már ezekkel a tapasztalatokkal gazdagabbak vagyunk, és ennek megfelelően az értékesítés fogalmához szinte csak negatív konnotációkat tapasztunk.

Pedig értékesítést nap, mint nap végzünk. A Te rendelőd sem kivétel. Értékesítési tevékenységet végez minden fogorvos kollégád, minden asszisztens és minden recepciós / pácienskoordinátor. Alapvetően bárki, aki a versenyszférában dolgozik, és ügyfelekkel áll kapcsolatban. Értékesítünk a kedvességünkkel, a figyelmességünkkel, az empátiánkkal. Legtöbbször azonban észre sem vesszük, hiszen nem az értékesítés szándékával tesszük.

Az értékesítés önmagában nem ördögtől való.

Neked a fogászati ellátás a szolgáltatásod, erre alapoztad az életstratégiádat, ha rendelőd van, ebbe fektetted rengeteg pénzedet és energiádat. Az, hogy egyáltalán tudod-e folytatni ezt a tevékenységet, attól függ, hogy tudod-e a szolgáltatásodat értékesíteni.

A másik felet fondorlattal rávenni, hogy olyasmire költse a pénzét, amire semmi szüksége nincs, etikátlan és messze kerülendő gyakorlat.

Mit szólnál, ha azt mondanám, lehet úgy értékesíteni,

  • hogy közben nem érzed magad nyakkendős porszívóügynöknek?
  • hogy nem leszel közben „túl nyomulós”?
  • hogy a világon semmi olyat nem teszel, ami nem egyezne a páciensed vágyaival és szándékával?
  • hogy nem csak több páciensed lesz, de elégedettebbek is lesznek?

Sőt. Csak így lehet. A cikksorozat következő részében erről tudhattok meg többet!

Ha tudok segíteni Neked a pácienseiddel való kommunikációban, vagy a konzuultációid sikeresebbé tételében, keress bizalommal!

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra