Egy szolgáltatás esetén, legyen az fogorvos, ácsmester, vagy ügyvéd, ahol az a fontos számomra, hogy az adott szakember megfelelő szaktudással és tapasztalattal rendelkezzen és jól megcsinálja a szükséges munkát, fontosak-e a külsőségek? Külsőségek alatt értem mondjuk a fogászati marketing azon elemeit, mint pl. az árajánlat milyenségét, e-mailes levelezés esetén az email formai megjelenését, vagy az aláírást például. Én azt látom, hogy sokan nem ismerték még fel ennek a jelentőségét, vagy idő szűke miatt nem foglalkoznak vele, holott nagyon fontos. Hozok is rá egy konkrét esetet, ami alátámasztja a véleményemet.
Az egyik kedves barátom megkért, hogy „ha már orvosokkal dolgozom”, akkor segítsek neki üzemorvost találni a cégéhez. (fogorvos-üzemorvos kicsit más pályán játszik, de túllendültem ezen, lendüljetek túl ti is. 🙂 ) A fogászati marketinggel kapcsolatban minden alkalommal elmondjuk, hogy az, hogy a páciens ismeretlenül felkeres minket, majd el is jön hozzánk, ez egy legalább 5-6 lépésből álló folyamat, mely során minden egyes „érintkezésnek” döntő szerepe van abban, hogy egyrészt eljön-e, másrészt elkezdi-e magát a kezelést.
Jelen példánknál maradva, én egy olyan orvost/céget kerestem, akivel a lehető legflottabbul megy a kommunikáció online és szükség esetén telefonon is, az ügyintézés gyors és egyszerű (egyértelmű ajánlat, átlátható szerződés, online aláírás, gyors és hatékony kommunikáció) és a vizsgálat a cég számára ideális helyen végezhető el.
Az 1. lehetséges partnerKaptam az egyik barátomtól egy személyes ajánlást egy nagyon kedves doktornő személyében, aki az ő üzemorvosuk. Felvettem vele a kapcsolatot, beszéltünk telefonon, valóban nagyon kedves volt. Ugyanakkor, az e-mailekre történő reagálása több napba is telt. Amikor pedig elküldte a szerződést, az kézzel volt kitöltve, az egyik oldal balra csúszott el kicsit scanneléskor, a másik jobbra. Nem volt professzionális és éreztem, hogy lehet, hogy nem egymást keressük.
A 2. lehetséges partner
A személyes ajánlás mellett szétnéztem Google-ön is, hogy milyen cégeket találok. Ahol lehetett, kértem ajánlatot online. A második lehetséges üzemorvos részéről gyorsan megérkezett a válasz, email formájában. Máris egy piros pont, gondoltam. Az email azonban, a rosszul megválasztott cirádás betűk miatt nagyon nehezen volt olvasható. Egyből volt bennem egy „ez meg mi a csuda?” benyomás. A levelezést 2-3 körön keresztül folytattunk, mindvégig a kifejezetten egyedi kalligrafikus megjelenéssel. Furán hangzik, de ez egy olyan jel volt számomra, ami a professzionalizmus hiányát mutatta. Emellett az ajánlat egy 2 soros email volt, benne az árral és hogy hol lehet a vizsgálatokat elvégezni. Ismét azt éreztem, hogy remélem van még jelölt a kalapban, mert ez még mindig nem az igazi.
A 3. lehetséges partner – a végső befutó
A folyamat ugyanaz volt, Google keresés, online ajánlatkérés. E-mailben kaptam egy 6 oldalas árajánlatot, benne részletezve a kötelező és opcionálisan választható vizsgálat típusokat, egy rövid bemutatót a cégről, az orvosról, a végén referenciákkal. A szerződés profi, minden részletre kitér, mellékletként szerepel minden szükséges dokumentum, amit később használnunk kell, és a vizsgálatok időpontját rögtön le tudtuk egyeztetni. Nem kétséges, hogy a 3. partnert választottam.
A külsőségek miatt? Igen. Viszont ezek a külsőségek nagyon sokat elárulnak a hozzáállásról és profizmust sugallnak. Azt a profizmust, ami ahhoz kell, hogy nekem bizalmam legyen abban, hogy jó helyen lesznek a munkatársak és eredményes lesz a közös együttműködés.
A digitális szájhagyomány továbbképzésünkön többek közt az ilyen apró marketing eszközökről is beszélünk majd. Várlak szeretettel!