Végig olvasás kb. 2 percEmlékszem, a kilencvenes évek második felében jártunk, és serdülő fiatalként megőrültem Anna Kournikova orosz teniszezőnőért. Minden újságcikket begyűjtöttem, minden meccsét megnéztem és az “úgynevezett” internet elterjedésével képeket és videókat gyűjtöttem róla.
Soha nem felejtem el az érzést, amikor egy furcsa berendezést (modemet) kapcsolgatva, valami szörnyű tárcsázó és pittyegő hangot hallgatva vártam, hogy a számítógép csatlakozzon a világhálóhoz.
Ott aztán hosszú perceket vártam egy-egy képre, egy-egy információs oldal megjelenítésére, arról már nem is beszélve, hogy a videók letöltését olykor félbehagyva napokig vártam. Olykor a kapcsolat megszakadt, olykor egy tervezett telefonhívás miatt nem férhettem a vonalhoz, de volt olyan is, hogy egyszerűen nem sikerült a csatlakozás, nem tudtuk miért, annak ellenére, hogy a szörnyű hang folyamatosan tépte a fülünket. Ismerős a helyzet?
Aztán felnőttem, tinédzser és 20-as éveim a digitális és információs robbanás idejére estek, (Anna férjhez ment Enrique Iglesiashoz) és manapság nem tudok meglenni a telefonom nélkül.
Mindent az IPhone-on intézek, családommal a kapcsolat folyamatos az 1500 kilométeres távolság ellenére, számláim, szórakozásom, foglalásaim, utazásaim mind függnek vagy kapcsolódnak a telefonhoz és az online térhez. Nehéz letenni a telefont… Ismerős a helyzet?
15-20 éve óriási kihívást jelentett csatlakozni, napjainkban óriási kihívást jelent LEcsatlakozni.
Mit tanulhatunk ebből?
Valószínűleg nem én vagyok egyedül ezzel a folyamattal, arról nem is beszélve, hogy a Millenium Generáció gyermeke már ebbe született bele. Ami korábban a szomszédokkal való beszélgetés volt, az ma “comment” egy “poszton”. Ami korábban egy sztori elmesélése volt a pálya szélén, az ma egy “selfie”. Ami korábban egy ajánlás volt a fogorvoshoz, most egy Google review…
Ezt lehet szeretni, lehet nem szeretni, de egyet nem tehetsz vele: nem ignorálhatod.
Hogyan használd a virtuális teret, a legfiatalabb generáció által oly otthonosan használt online világot, arra, hogy a klasszikusan fontos “bízhatsz bennem, jó fogorvos vagyok” üzenetet terjeszd? A fogászatban a legfontosabb marketing csatorna a meglévő páciensed, aki elmondja barátainak, munkatársainak, rokonainak élményét a rendelődben. Hogyan változott ez az online világ térnyerésével?
Szombaton a digitális szájhagyomány jelenségéről tartok egy prezentációt egy fogászati konferencián. Izgalommal várom, az anyag elkészült, az előadást követően megosztom veletek itt is..:)
Addig is egy jó tanács:
- Használd a telefonod, Facebook profilod, az internetet stb. – munkaidőben.
- Tedd félre a telefonod, és ne érj hozzá – szabadidődben.