fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Egyedi, arculatba illő grafikák egyszerűen – Fogászati marketing a gyakorlatban

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Czingler Zsolt
2022. 04. 08.
fogászati marketing - canva-fokep Végig olvasás kb. 3 perc

Fogászati marketing a gyakorlatban a cikk címe, így kezdjük is egy gyakorlattal! Nyisd meg a Facebookodat, vagy az Instádat a telefonodon és pörgesd végig a hírfolyamodat. Figyeld meg, hogy milyen fogászati tartalmon akad meg a szemed! Milyen típusú az a tartalom? Ki, vagy mi van rajta, egyből be tudtad-e azonosítani, hogy melyik rendelőhöz tartozhat? Utóbbi kérdésre a válasz valószínűleg az, hogy persze, hogy tudtad, hiszen épp azért akadt meg rajta a szemed.


Fogászati marketing alapok

A fogászati marketing egyik legfontosabb célja az, hogy arculatot teremtsen praxisunk számára, ami visszaköszön a rendelőben és az online térben egyaránt. Az arculat egyik alapját a logó adja, amit meglát a páciens az utcán, amikor megérkezik a rendelőd elé, majd a recepció előtt/mögött/körül a rendelőbe belépve. Éppen ezért fontos, hogy az online térben is megjelenjen, de mint mindenben, itt is tartsunk mértékletességet.

 

Fogászati marketing – 2. lépés

Ha megvan az egyedi logód, azt mindenképp szerepeltesd. Ezen túllépve pedig érdemes az online kommunikációdhoz egy grafikai sablont létrehozni, amely a kommunikációd részét képezi ugyanúgy, ahogy a logó teszi. Szövegeidet/képeidet igazítsd ehhez a grafikai sablonhoz.

Szeretnék egy olyan eszközt adni a kezedbe, amivel a saját sablonodat létrehozhatod és amit akár napi szinten tudsz használni a rendelőd vagy személyes márkád arculati alakításánál, legyen szó a közösségi média felületekre szánt grafikákról, vagy csak egy szórólap készítéséről. Könnyen és gyorsan, grafikai képzettség nélkül is mutatós tartalmakat tudsz létrehozni, nagyobb anyagi ráfordítás nélkül.

Fogászati marketing a gyakorlatban – ezzel szerkeszd a képeidet

A vizuális szerkesztő programok közül a legismertebb az Adobe Photoshop. Ezzel szinte bármi lehetséges, viszont szerintem egy rendkívül komplikált program, aminél rengeteg időbe telt számomra, mire átláttam az egyes funkciók működését.

A másik alternatíva a Canva, ami viszont szinte bárki számára pár óra próbálgatás után élvezhetővé és könnyen kezelhetővé válik.

 

Fogászati marketing a gyakorlatban – 4 érv, ami miatt mindenképp próbáld ki a Canvát

1. Nem kell letöltened, vagy megvásárolnod semmit

Amennyiben van internetelérésed, online bármelyik eszközödről tudsz képeket szerkeszteni a Canvával, csak meg kell nyitnod a böngésződből, ami külön előny és már kezdheted is a munkát. A fiókodon keresztül bármikor bárhonnan eléred a projektjeidet.

2. Nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik

Számomra az egyszerűsége az egyik legnagyobb előnye.  Miután regisztráltál a felületre, gyorsan el tudod kezdeni a grafikák készítését. A főmenüben rengeteg opció közül tudsz választani, legyen szó Facebook poszt képről, Instagram story-ról, esemény borítóképekről. A lehetőségek tárháza korlátlan. Mi a Dental Menedzsernél legtöbbször a Social Media fülön belüli opciókkal készítjük az anyagokat.

fogászati marketing - canva1

3. Nem tévedsz a méretekkel

Nekem mindig is fejfájást okozott az ideális méretek kiválasztása, hiszen nem mindegy, hogy milyen méretezést preferál például az adott közösségi média felület, viszont a Canvában már alapvetően integrálva van minden méretezés, így mindig optimális méretű lesz a kép, amit szerkesztesz. Nézzünk egy példát:

fogászati marketing - canva2

A Social media menüpontra kattintva, a program már előre kategorizálja a legismertebb közösségi média felületeket (Instagram, Facebook), valamint ezen felületek grafikai tartalmait külön-külön (poszt, story, borítókép). Tudjuk jól, hogy nagyon nem mindegy, hogy éppen például Instagramon vagy Facebookon milyen méretben osztunk meg tartalmat, hiszen a mesterséges intelligencia előtérbe helyezi azon posztokat, amik méretüket tekintve ideálisak az egyes platformok számára. Miként csapódik ez le a gyakorlatban? Például úgy, hogy az általad ideális méretezéssel készített grafika több emberhez jut el organikusan, hirdetések nélkül. (persze ennek még rengeteg feltétele van, viszont a posztok jó méretezése az egyik alapja a sikerességnek). A Canvában a készítendő tartalmat kell kiválasztanunk mindössze, a program már tudja az összes ideális méretet, ezzel nekünk már nem kell foglalkoznunk és kezdődhet is a szerkesztés.

4. Az ingyenes verzió több ezer sablont és képet tartalmaz

Miután kiválasztottuk, hogy milyen tartalmat szeretnék készíteni, egyből a szerkesztői felület ugrik fel. Ezen belül a sablonok azok, amik leginkább segítségünkre vannak. A rendelkezésre álló sablonokat a saját cégünk megjelenésére és a meglévő arculati elemeinkre tudjuk formálni. Természetesen az ingyenes verzióban nem minden sablon érhető el, de így is közel 8 000 kész variációból válogathatunk. A kereső funkciónak köszönhetően pedig adott témákra tudjuk szűkíteni a sablonokat/képeket.

Persze mint mindennek, a Canvának is vannak korlátai. Az ingyenes verzióval korlátozott hozzáférésünk van a sablonokhoz, képekhez, videókhoz. Eddigi tapasztalataim alapján viszont a Canva egy rendkívül hasznos eszköz lehet, mind a közösségi média kommunikáció kialakítása során, mind pedig egyéb grafikai munkák esetén (névjegykártya, szórólap). Egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége, igényes tartalmakat tudunk készíteni gyorsan, amint ráéreztünk a kezelésére, így időt és pénzt is spórolhatunk.

Egy rendelő fogászati marketing aktivitása akkor lesz működőképes, ha az hiteles, rendszeres és a rendelő értékeit közvetíti minőségi vizuális grafikákkal. Amennyiben ezt meg tudjátok oldani csapaton belül, akkor a szövegek vizuális tartalommal való felruházására szuper alternatíva a Canva. Nincs más hátra, mint végiggondolni, hogy van-e olyan csapattag -praxis menedzser, recepciós, rendelővezető például-, aki érez magában affinitást arra, hogy elmerüljön kicsit ebben a típusú munkában és bele is lehet vágni. Hajrá! 

 

 

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra