Fogászati marketing a gyakorlatban a cikk címe, így kezdjük is egy gyakorlattal! Nyisd meg a Facebookodat, vagy az Instádat a telefonodon és pörgesd végig a hírfolyamodat. Figyeld meg, hogy milyen fogászati tartalmon akad meg a szemed! Milyen típusú az a tartalom? Ki, vagy mi van rajta, egyből be tudtad-e azonosítani, hogy melyik rendelőhöz tartozhat? Utóbbi kérdésre a válasz valószínűleg az, hogy persze, hogy tudtad, hiszen épp azért akadt meg rajta a szemed.
A fogászati marketing egyik legfontosabb célja az, hogy arculatot teremtsen praxisunk számára, ami visszaköszön a rendelőben és az online térben egyaránt. Az arculat egyik alapját a logó adja, amit meglát a páciens az utcán, amikor megérkezik a rendelőd elé, majd a recepció előtt/mögött/körül a rendelőbe belépve. Éppen ezért fontos, hogy az online térben is megjelenjen, de mint mindenben, itt is tartsunk mértékletességet.
Ha megvan az egyedi logód, azt mindenképp szerepeltesd. Ezen túllépve pedig érdemes az online kommunikációdhoz egy grafikai sablont létrehozni, amely a kommunikációd részét képezi ugyanúgy, ahogy a logó teszi. Szövegeidet/képeidet igazítsd ehhez a grafikai sablonhoz.
Szeretnék egy olyan eszközt adni a kezedbe, amivel a saját sablonodat létrehozhatod és amit akár napi szinten tudsz használni a rendelőd vagy személyes márkád arculati alakításánál, legyen szó a közösségi média felületekre szánt grafikákról, vagy csak egy szórólap készítéséről. Könnyen és gyorsan, grafikai képzettség nélkül is mutatós tartalmakat tudsz létrehozni, nagyobb anyagi ráfordítás nélkül.
A vizuális szerkesztő programok közül a legismertebb az Adobe Photoshop. Ezzel szinte bármi lehetséges, viszont szerintem egy rendkívül komplikált program, aminél rengeteg időbe telt számomra, mire átláttam az egyes funkciók működését.
A másik alternatíva a Canva, ami viszont szinte bárki számára pár óra próbálgatás után élvezhetővé és könnyen kezelhetővé válik.
1. Nem kell letöltened, vagy megvásárolnod semmit
Amennyiben van internetelérésed, online bármelyik eszközödről tudsz képeket szerkeszteni a Canvával, csak meg kell nyitnod a böngésződből, ami külön előny és már kezdheted is a munkát. A fiókodon keresztül bármikor bárhonnan eléred a projektjeidet.
2. Nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik
Számomra az egyszerűsége az egyik legnagyobb előnye. Miután regisztráltál a felületre, gyorsan el tudod kezdeni a grafikák készítését. A főmenüben rengeteg opció közül tudsz választani, legyen szó Facebook poszt képről, Instagram story-ról, esemény borítóképekről. A lehetőségek tárháza korlátlan. Mi a Dental Menedzsernél legtöbbször a Social Media fülön belüli opciókkal készítjük az anyagokat.
3. Nem tévedsz a méretekkel
Nekem mindig is fejfájást okozott az ideális méretek kiválasztása, hiszen nem mindegy, hogy milyen méretezést preferál például az adott közösségi média felület, viszont a Canvában már alapvetően integrálva van minden méretezés, így mindig optimális méretű lesz a kép, amit szerkesztesz. Nézzünk egy példát:
A Social media menüpontra kattintva, a program már előre kategorizálja a legismertebb közösségi média felületeket (Instagram, Facebook), valamint ezen felületek grafikai tartalmait külön-külön (poszt, story, borítókép). Tudjuk jól, hogy nagyon nem mindegy, hogy éppen például Instagramon vagy Facebookon milyen méretben osztunk meg tartalmat, hiszen a mesterséges intelligencia előtérbe helyezi azon posztokat, amik méretüket tekintve ideálisak az egyes platformok számára. Miként csapódik ez le a gyakorlatban? Például úgy, hogy az általad ideális méretezéssel készített grafika több emberhez jut el organikusan, hirdetések nélkül. (persze ennek még rengeteg feltétele van, viszont a posztok jó méretezése az egyik alapja a sikerességnek). A Canvában a készítendő tartalmat kell kiválasztanunk mindössze, a program már tudja az összes ideális méretet, ezzel nekünk már nem kell foglalkoznunk és kezdődhet is a szerkesztés.
4. Az ingyenes verzió több ezer sablont és képet tartalmaz
Miután kiválasztottuk, hogy milyen tartalmat szeretnék készíteni, egyből a szerkesztői felület ugrik fel. Ezen belül a sablonok azok, amik leginkább segítségünkre vannak. A rendelkezésre álló sablonokat a saját cégünk megjelenésére és a meglévő arculati elemeinkre tudjuk formálni. Természetesen az ingyenes verzióban nem minden sablon érhető el, de így is közel 8 000 kész variációból válogathatunk. A kereső funkciónak köszönhetően pedig adott témákra tudjuk szűkíteni a sablonokat/képeket.
Persze mint mindennek, a Canvának is vannak korlátai. Az ingyenes verzióval korlátozott hozzáférésünk van a sablonokhoz, képekhez, videókhoz. Eddigi tapasztalataim alapján viszont a Canva egy rendkívül hasznos eszköz lehet, mind a közösségi média kommunikáció kialakítása során, mind pedig egyéb grafikai munkák esetén (névjegykártya, szórólap). Egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége, igényes tartalmakat tudunk készíteni gyorsan, amint ráéreztünk a kezelésére, így időt és pénzt is spórolhatunk.
Egy rendelő fogászati marketing aktivitása akkor lesz működőképes, ha az hiteles, rendszeres és a rendelő értékeit közvetíti minőségi vizuális grafikákkal. Amennyiben ezt meg tudjátok oldani csapaton belül, akkor a szövegek vizuális tartalommal való felruházására szuper alternatíva a Canva. Nincs más hátra, mint végiggondolni, hogy van-e olyan csapattag -praxis menedzser, recepciós, rendelővezető például-, aki érez magában affinitást arra, hogy elmerüljön kicsit ebben a típusú munkában és bele is lehet vágni. Hajrá!