Te halsz bele vagy a vállalkozásod?

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Sugár Márton
    2021. 01. 04.
    fogászati rendelővezetés Végig olvasás kb. 3 perc

    Cikkünk írója Sugár Márton, vendégszerző, 2 fogászati rendelő tulajdonosa, az Időprésben a rendelőtulajdonos képzésünk egyik trénere, a fogászati rendelővezetés egyik legtapasztaltabb embere idehaza.

    Decemberben a szokásosnál erősebben lehetett tapasztalni, hogy a “csak legyen már vége és éljem túl az évet” hangulat kezdett általánossá válni a szektorban. Mint ahogy az lenni szokott, ilyenkor talált be a rendelőbe az összes kekeckedős páciens az irreális elvárásaival, és a legegyszerűbb esetek is komplikációkkal, újratervezéssel jártak. Persze az sem segített, hogy 2,5 hét alatt kellett megtermelni az egész havi bevételt, le kellett adni az éves záráshoz az összes hiányzó számlát és jelentést, és persze hangolódni szerettünk volna az ünnepekre a kollégákkal és a partnerekkel is… Elbúcsúztatni végleg ezt a kitekert 2020-as évet.

    Most pedig elindult az új év, az újabb hajtás.

    Dupla idő / extra sebesség fogászati rendelővezetés terén?

    Cégvezetőként anno azt vallottam, hogy a december 20. és január 10. közötti időszak az, amikor a legkönnyebben, a legkisebb lelkiismeretfurdalással tudok pihenni (valójában “nem dolgozni”). Akár elutazni is, hiszen a kollégák és a páciensek nagy része szabadságra megy, így az év során akármekkora szüksége is van a rendelőnek rám, ilyenkor békénhagynak.

    Vannak, akik azt mondják, megállni is óvatosan érdemes egy (egy?? inkább tíz lesz az!) túlhúzott év után. Már amennyiben a valódi pihenés mellett döntünk a karácsonyi időszak idejére. Azaz nem nézünk szakmai videókat “kikapcsolódásként”, nem megyünk be dokumentációt rendezgetni a rendelőbe vagy nem húzzuk be az utolsó kreditpontokat az évre.

    A vészfék pont annyira veszélyes, amennyire a hirtelen jött “hideg” indítás is igénybe tud venni minket – érzelmileg, idegileg és fizikailag. Így a december 20. előtti időszakot a lassítás, a megnyugvás kellene, hogy megelőzze.

    Ez a két dolog mintha merőben ellentmondana egymásnak, nem?

    Sok a feladat, de mintha dupla annyi időt és extra sebességet igényelne minden.

     

    Hogyan lehetne ezt jól csinálni? Fogászati rendelővezetés tudatosan! 

    Pár hét alatt ezt nem lehet megvalósítani, éppen ezért kellene az idei évet tudatosabbra venni. Érdemes végiggondolnod, hogyan lehetne a temérdek feladatot és a várva várt pihenést (a megtervezett, tudatos fékezést) jól és kiegyensúlyozottan csinálni? Ebből a sok feladatból valójában mit kell AZ ADOTT PILLANATBAN/NAPOKBAN és mit kell NEKED elvégezned?

    A válaszhoz a belső megérzésen túl a szerepek tisztázása és a céges ügyvitel éves szintű tervezése adhat hasznos mankót. Gondold végig, milyen választ adnál az alábbi kérdésekre!

    A rendelőben végzett szerepeidet illetően

    • Mit szeretek csinálni?
    • Miért van saját rendelőm?
    • Miért megyek be nap mint nap dolgozni?
    • Ki vagyok én a rendelőben?
    • Milyen szerepeket látok el a rendelőben?
    • Ki szeretnék lenni valójában a rendelőben?
    • A felhalmozódott feladatok közül mi az, amit én akarok/tudok elvégezni és mi az, amit kényszerből látok csak el?

    Az éves ügyvitelt illetően

    • A jelenleg elvégzendő feladatokat mikor lenne érdemes elvégezni?
    • Mi az oka annak, hogy nem akkor csinálom?
    • Jövőre hogyan akarom csinálni?

    Egy fogorvos, aki tulajdonos is, a rendelő méretétől és szervezettségétől függően jó eséllyel temérdek sapkát hord, amelyek váltogatásával napi-heti szinten küzd. Egyszerre fogorvos, specialista, csapatvezető, ügyvezető, cégvezető, cégtulajdonos és befektető… De melyik vagy te valójában? Melyiket szeretnéd végezni a fenti minőségek közül és melyiket kell neked végezni?

    A kinek mit kell végezni kérdés megválaszolásán túl a mikor végezzem kérdése az éves stratégiatervezés része kell, hogy legyen, amely szintén számos, külső (piaci, jogi, szabályozási) és belső (szervezeti és humán) tényezőtől függ.

    Itt nincs általános igazság, rendelője és tulajdonosa válogatja, kihez mi illik valójában. A választ több perspektívából érdemes megvizsgálnod. Ilyen lehet az ambíciód, a hozott skilljeid, a hozzáértésed, de fontos ránézni pénzügyi és szervezeti szempontból is.

    2021-ben végre érdemes lenne lenne ezt elérni, ugye?

    fogászati képzések

    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra