fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Így dobsz ki jó sok pénzt az ablakon a fogászati weboldal készítése során

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Czingler Zsolt
2022. 06. 07.
Végig olvasás kb. 6 perc

József 8 éve diplomázott a Sote-n, tanult, dolgozott, félrerakott és megnyitotta vadonatúj rendelőjét. Már csak a fogászati weboldal hiányzik a totális boldogsághoz, azután le lesz tarolva a hazai fogászati piac. Józsefnek vannak IT-s tapasztalatai, mert 4. volt az online sudoku magyar bajnokságon. Pillantsunk be József új, még festék és domestos illatú irodájába, ahol főhősünk épp a weblapot intézi.

„Aham, itt lehet ingyenesen előfizetni… Ide kattintok… Betűtípus mi is legyeen…? Hm, hm. Ez a Times nagyon ismerős, meg hát kicsit szép is. Feltolom mellé ezt a képet. Picit homályos, le kéne már törölni a monitort. Na, még ezt a videót alá, ahol a kutya ül a fogorvosi székben. És akkor a szlogen mi legyen? Megvaaan: itt van Morzsi, doktor Józsi. Ez az. Mit problémáznak mások ezen ennyit… Meg is osztom a Facebookon: jozsident.nemdolosszemertingyenvan.hu. Uhhh… összedőlt. Nem baj, szólok a 100-as boltban a Lacinak, ő csinálta a boltnak is, tuti ért hozzá. Majd intézek neki egy fogfehérítést. Ja nincs is elöl foga. Pffff… Mégsem annyira könnyű ez… „

Most kisarkítottuk a problémát, de láttunk már karón varjút. A helyzet sztereotip: olcsón, rövid időn belül és a legjobbat szeretnék sokan. Közhely, de ez sajnos nem így működik.

2022-ben már senkinek sem kell külön elmagyarázni az internet fontosságát, a weboldalak és social felületek jelentőségét. Abban tehát nincs késhegyre menő vita, hogy weblapra szükség van.

Összeszedtünk 5 támpontot a teljesség igénye nélkül, amit ha szem előtt tartasz, belőled nem lesz doktor Józsi és nem dobsz ki sok pénzt haszontalan, vagy használhatatlan dolgokra.

Budaörs Dental - Budaörs, weboldal készítés

1. Gondold át előre, mit szeretnél a fogászati weboldalon

Krumplileves főzésénél sem a végén pucolunk burgonyát, mert csak tudunk megfelelni a néhai Kádár János sommás intelmeinek: „A krumplileves, legyen krumplileves”.

Míg a krumplilevesnél kifejezetten tudjuk, mi a célunk vele, el kell jutnunk odáig, hogy ugyan ez legyen weblapunk esetében is. Vannak kötelező elemek, mint maga a krumpli, só, stb., de el kell döntened, hogy raknál-e bele kolbászt, szalonnát, vagy sem (itt nyilván a krumplilevesre gondolunk).

Ha csak elgondolkodsz azon, mit tudnál elmondani magadról és a praxisodról, biztos nagyon sok minden eszedbe jut. Hogy mi az, amit mindenképp szeretnél, ha megtudnának veled kapcsolatban,. És ha ez esetben is mellé vesszük a kötelező elemeket, mint szolgáltatások, elérhetőségek, már szinte össze is állt egy váz a fejedben. Mindezt érdemes le is írni. 

Na de hogy nézzen ki a leves? Legyenek kicsit túlfőzött, grízesebb, lekerekített élű burgonyák apróra vágva? Vagy kifejezetten élesek, sok pirospaprikával, bő lével?

Ez már ízlés kérdése, de lefogadom, hogy ha megkérdeznélek, hogy szeretnéd enni, tudnál róla mondani néhány szót.

Írd bele a kis doksidba – amit már remélhetőleg elkezdtél skiccelni – hogy milyen színeket szeretsz, mi az például, ami úgy hat rád, mint bikára a vörös posztó, vagy épp úgy, mintha kéjgázra vettél volna be demalgont.

Talán a betűtípusokkal kapcsolatban is van elképzelésed, de legtutibb módszer, ha összegyűjtesz pár weboldal linket, ezekkel illusztrálva az elképzeléseidet.

2. Gondosan válogass a készítők közül

Ha minden jól ment, szinte égsz a vágytól, hogy elképzeléseidet valaki weblappá formálja. Itt ha rosszul döntesz, mindent elronthatsz, ne kapkodd el.

Nem volt rossz ötlet doktor Józseftől sem Laci a 100-as boltból, de némileg gyanakodj, ha a fejlesztő amúgy másodállásban készít csak weblapokat, főállásban pedig nem a Nasa rovereit programozza. Illetve mondjuk csak 1-2 munkáját mutatja meg, de láthatóan ezek az alkotó korábbi, zaklatottabb korszakában készültek.

Nem ördögtől való persze, ha ismerősön keresztül találsz szakembert, ott már lesz egy kevés információd, de mielőtt bármilyen megállapodás születne, kérj referenciákat.

Még jobb, ha a leendő szakembernek, csapatnak fogászati weboldal terén is van tapasztalata. Szerénységünk persze tiltja, hogy ezen a ponton ajánljunk neked egyet.

Fontos az is, hogy ideális fejlesztőnk megbízható és pontos legyen. Ezekről nem csak az esetlegesen őt ajánló személytől kaphatsz információt, beszédes lehet kommunikációjának minősége. Például ha e-mailjei hemzsegnek a „hejesírassi hibbáktől”, vagy olyan visszahívást ígér, amit nem, vagy csak 2 nappal később teljesít.

-»Tech. rész, de fontos!

Azt mindenképp kérdezd meg, hogy egyedi weblapot fejlesztenek, vagy egy weblapkészítő rendszerrel gyakorlatilag összekattintgatnak egyet, urambocsá még egy előre elkészített weblap sablont is használnak, amiben gyakorlatilag a színeket, képeket és a szöveget cserélik le. Ha a krumplileves nyelvén kéne elmagyaráznunk, ez olyan, mintha egy mirelit ételt valaki felmikrózna, megsózza, majd tálalja. De nem tudja pontosan, miből készül, hogyan lehet kevésbé hizlaló, vagy hogyan érhető el, hogy ne égjen evés után a gyomrunk.

Probléma lehet, hogy általában az így készült weboldalak kódja körülményes, terjengős, ezért letöltődésük lassú. Emiatt esélyes, hogy a Google hátrébb sorolja majd a találati listában az oldalunkat.

Tévedés ne essék, ezek is weblapok és választhatod ezt is, de nem árt, ha a készítő pontosan tudja, mi zajlik a gépházban, és adott esetben komolyabb átalakítások, bővítések sem okoznak gondot.

-»Jöhet a megegyezés, de amihez mindenképp ragaszkodj

Mindent tervezzetek meg.

Elsődlegesen egy koncepció formájában írjátok le és foglaljátok rendszerbe azokat az információkat, amiket megbeszéltek. Az elképzeléseidet egészítsék ki kreatív ötleteikkel, tanácsaikkal és szerepeljen benne minden elkészítendő oldal pontos leírása, akár példákkal illusztrálva.

Mindenképp készíttess mindenről (igazából minden oldal-típusról) grafikai tervet, amiről szükséges, mielőtt bármilyen kódot megírnak.

Beszéljetek meg sarokpontokat, hogy minek mikorra és hogyan kell elkészülnie.

Az oldalhoz készüljön olyan adminisztrációs felület, amin keresztül felkészültségedhez mérten kisebb-nagyobb módosításokat Te is el tudsz végezni.

Ha lehet, olyan csapatot válassz, akik adott esetben működtetni is tudnak egy weboldalt, felügyelni, bővíteni, keresőoptimalizálást végezni, szöveget írni, social médiát, hirdetéseket kezelni.

London Smile - London, weboldal készítés

-»A honlapkészítés ára

Már hallom is a kézizületek finom kattanásait, reccsenését, ahogy ehhez a részhez görgetsz. Persze, hiszen érthető, hogy fontos, mennyibe kerül. De ha javasolhatjuk, azért ne ez legyen az elsődleges szempont. Lehet venni Mercedes-t a Pappasnál és lehet okosba valahol Szabolcs megyében. Javasoljuk, hogy azért egy jól leinformálható kereskedőt válasz. Elképzelhető, hogy egy nagynevű ügynökség csillagászati árajánlatot ad, de színvonalban nem biztos, hogy annyival jobbat nyújt. De szerintünk ha az eddig leírtak rendben vannak a leendő készítővel kapcsolatban, az árak is korrektek lesznek.

3. Légy együttműködő a projekt során, vegyél részt a folyamatban

Ne hidd azt, hogy ezután hátra dőlhetsz a karosszékben. De nyugodj meg, ha az eddigieket jól átgondoltad, ebben a fázisban már nem lesz sok dolgod.

A tárhely és a domain megvan már? Ha nincs, a jó szakember ebben is majd segít neked.

Folyamatosan legyetek kapcsolatban, tudj mindenről, hol tart a projekt. Add oda időben a szükséges elemeket, képeket, logót, szövegeket, információkat.

Nézz rá minden fázisra, ellenőrizd alaposan, hogy meg vannak-e azok, amiket megbeszéltetek. Légy türelmes, jó munkához talán picivel több idő kell.

Fogadd el a technikai javaslatokat azzal kapcsolatban, amikhez nem értesz, itt már meg kell bíznod a szakemberben, ha jót választottál, nem lesz baj.

fogászati weboldal készítés

4. Az utolsó simítások

Elvileg elkészült az oldal, de ezt ne hidd el. Illetve a hiszem, ha látom elvet kövesd, mert előfordulhat, hogy átsiklik a készítők szeme részleteken, főleg, ha hetek óta ugyanazt nézegetik. Több szem többet lát, és természetesen neked is elemi érdeked, hogy ne menjen ki élesbe hibás weboldal és közben még ismerkedtek is egymással.

Teszteltesd több emberrel, családdal, kollégákkal, a kutyával (Morzsi). Ne csak a tartalmat, a működést is ellenőrizzétek (űrlapok, menürendszer, átkattintások, adminisztrációs rendszer).

Ne csak asztali gépen, laptopon nézd meg az oldalt, hanem mobil eszközökön is.

Készíts átlátható, pontokba szedett hibalistát oldalanként, print screenekkel. Remélhetőleg ebben a munkaszakaszban ez a lista már viszonylag rövid lesz.

Viszont fontos, hogy itt, ebben a fázisban már ne hallgass mindenkire, aki szakavatott tanácsokkal akar ellátni, aminek folytán kvázi át kellene alakítani az egész oldalt. 

5. Ne hagyd magára a kész weboldalt

Az elkészült mű végre elfoglalhatja helyét rendelőd online marketing folyamataiban. Mivel ez egy komplex munka, érdemes a jól kiválasztott készítő csapatra bízni a továbbiakat. Persze itt is igaz, hogy mindig légy képben. Adj kellő információkat a rendelő életéből, mi az, amire nagyobb hangsúlyt szeretnél fektetni például. 

És végül a legfontosabb: örülj, hogy ilyen profi a webes megjelenésed. 

+Tippek szakértői oldalról:

Egy-két dologról már korábban volt szó, de leírnánk néhány konkrétabb gondolatot, amitől jobb és könnyebb lehet a weboldalad elkészítése. 

  • Keress inspiratív, neked tetsző weboldal linkeket még tervezés előtt. Talán segít, ha néhány gyűjtő oldalt ide másolunk neked:
  • A megfelelő fotózás nagyon fontos. Készíttess minél több jó minőségű, beállítású és témájú képet a weboladhoz, ez mindenképp az igényesség és profizmus látszatát erősíti.
  • A weboldal design tervének elbírálásánál Te dönts a saját ízlésed szerint, ne rakd fel több ezres Facebook csoportokba véleményezésre. Ez inkább elbizonytalanít téged, mint sem segítene. Nyilván 1-2 embert meg fogsz kérdezni, ez nem baj.
  • Javasold a pácienseknek minden esetben az 5 csillagos Google értékelést a kezelés végén, ez segít abban, hogy előrébb kerülj az organikus találatokban.
  • A keresőből (Google) érkező forgalom a leghasznosabb, hisz ezek az oldallátogatók célzottan keresnek a szolgáltatásra, esetleg a lokációra is. Minél előbb akadnak rád a találati listán, annál nagyobb az esélye, hogy pácienseddé válnak. Ehhez azonban minimum 1-2 évig szükség van keresőoptimalizálást végeztetni az oldalon.
  • A szöveges tartalmak elkészítésénél igyekezz a páciens fejével gondolkodni, ne akarj túl szakmai nyelvezetű oldalakat.
  • Ellenőrzésnél, hibakeresésnél több böngészőn is nézz rá az oldalra.
  • Mobil eszközöknél ne csak Androidon, hanem IOS-en is tesztelj. Sajnos vannak különbségek a két operációs rendszer között.
  • Tárhely és domain tekintetében érdemes ismertebb szolgáltatót választani. Jobb megoldás, ha azonos helyen van mindkettő. Legyen biztonsági mentés és minél jobban elérhető ügyfélszolgálat.

Reméljük, megfelelő minőségű krumplileves fő majd ki rövid iránymutatásunk alapján, de ha mindenképp jót akarsz enni, a mi „konyhánk” nyitva áll.

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra