Honlapkészítési útmutató – Tervezés szakasza

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Polgári Edit
    2020. 08. 02.
    Weboldal készítés Végig olvasás kb. 4 perc

    Honlapja ma már egy egyszemélyes vállalkozásnak is van, ez a honlapkészítési útmutató a saját tapasztalatainkat summázza, kifejezetten fogorvosok számára. Akár te fogod csinálni a weboldaladat, akár egy külsős szakember, fontos, hogy pontosan lásd az elkészítés lépéseit, hiszen a weboldal a Te arculatodat, a rendelőd filozófiáját kell, hogy tükrözze. Ez megjelenik képek formájában, szövegben és szerkezetben egyaránt. 

    Augusztusban a Balatonon töltünk egy hetet. A szállást lefoglaltam még június elején. Mi általában apartmant szoktunk bérelni, 2 óvodás korú, energikus fiúval a szállodai családi szobák maximum egy hétvége erejéig vannak az ingerküszöbünk határain belül, ettől hosszabb időszaknál mi szeretünk teret adni magunknak és a gyerekeknek is, így erre az apartman ideális megoldás. 

    Már nem emlékeztem pontosan, hogy hány szobás, hány ágyas az apartman, amit lefoglaltam (ismerős ajánlása alapján), így visszakerestem a messenger levelezésünkből az apartman elérhetőségét. Szerettem volna megnézni a weboldalukat, hogy arról informálódjak, és csodálkozva tapasztaltam, hogy nincs. Így kénytelen voltam a facebook profiljukról, posztokból és képekből összeszedni a szükséges információkat. Bosszantó volt! 

    Ma már egy weboldalt összerakni mondhatjuk, hogy nem nagy “was ist das”, mégis, számtalan weboldallal a hátunk mögött, még mi is beleesünk néha buktatókba. Folyamatosan bővítjük a “weboldal készítési protokoll” doksinkat, aminek a leglényegesebb pontjait summázom ebben a 2 részből álló cikksorozatban.


    Márka vagy szolgáltatás kommunikálása?

    Az ingyenes webinárok és az Üzleti felkészítő programunk keretein belül egyaránt beszéltünk arról, hogy egy weboldal lehet “márka alapú”, vagy “szolgáltatás alapú”. 
    Előbbinél általában az orvos neve alatt fut a rendelő, így az oldal is (gunsnrosesdental.hu, drslashdentist.hu). A “szolgáltatás alapúnál” ha te fogszabályozó szakorvos vagy, akkor szeretnél a városodban kitűnni, mint fogszabályozó szakorvos, így választhatod a fogszabalyozascsajagarocsoge.hu domaint is. Példa erre ügyfeleink közül: http://www.fogszabalyozo.hu/ , vagy fogaszat11kerület.hu


    Domain

    Előbbi gondolatot folytatva, fontos, hogy domain tekintetében a márka, vagy a szolgáltatás alapú megközelítés nem zárja ki egymást. Mondok egy aktuális példát. Készítünk egy vidéki rendelőnek egy weboldalt most és csodálkozva tapasztaltuk, hogy azok a domainek, amikért Budapesten mondjuk “ölni lehetne”, még mind szabadok voltak. 1. lépés tehát, nézd meg, hogy ha “márka alapú” is a rendelőd (és a domained) neve, ezen túl (gunsnrosesdental.hu, drslashdentist.hu) milyen egyéb, az adott városra, kezelésre ráhúzható domain szabad még (pl. fogaszatcsajagarocsoge.hu, fogszabalyozascsajagarocsoge.hu, fogaszatarakcsjagarocsoge.hu). Nem kell mindegyikre külön oldalt készíteni, van egy olyan opció is, hogy a domaineket átirányíthatod az általad legjobbnak vélt domainre, amire elkészül a konkrét weboldal is. Írd be pl. a keresőbe, hogy fogszabalyozasbudapest.hu és csekkold aztán a domaint, ahova érkezik. 


    Arculat

    Az arculat kialakításához biztos, hogy igénybe kell venned grafikus segítségét. Azonban, hogy megfelelően tudd őt instruálni, fontos, hogy te magad határozd meg az irányokat. Ebben nagyon sokat segít, ha inspirálódsz előtte. Nézegess más oldalakat (egészségügyi szegmensen túl is!) és jegyezd föl, hogy 

    • melyikben mi tetszik
    • amikor először jártál a weboldalon, mi ragadott meg igazán
    • melyik logikus felépítésű számodra
    • melyik szól ahhoz a célcsoporthoz, akiket te is meg szeretnél szólítani
    • milyen színeket tudsz a saját weboldaladon (és rendelődben!) elképzelni
    • milyen betűk tetszenek

    Fontos, hogy a weboldal a célpiacodnak, tehát a pácienseidnek készül, de jelenjen meg rajta a te arculatod, a te ízlésed és legyen összhangban azzal, amit a rendelőbe érkezve lát, érez, tapasztal majd a páciens. Minden pici elem számít (színek, képek a falon, dísz az asztalon, mappák, kezelési terv, árajánlat megjelenése).
      
    Egy jó grafikus kér ún. “briefet”, ami segíti őt. Minél több mankót adsz neki, annál gördülékenyebben tudja “megdesigne-olni” a gondolataidat.  

     

    Struktúra

    Ez egy nehezebb kérdés, miután 2 érv áll egymással szemben. Szeretjük a letisztult, kevés szöveggel bíró, jól átlátható honlapokat, mint felhasználók, oldallátogatók. Másrészről viszont a Google azt szereti, ha a releváns kulcsszó optimális mennyiségben jelenik meg az oldalon, minél több a tartalom, a menürendszer nem a kreatív vonalat, hanem az egyértelmű, kulcsszó szerinti struktúrát követi. 
    Így első körben el kell dönteni, hogy melyik ujjunkba szeretnénk harapni, mi a végső cél. 

    Nagyobb városokban, ahol nagy a verseny, fontos dolgozni azon, hogy szép apránként egyre előrébb kerüljünk a Google találati listáján. Ilyen esetben fontos, hogy a weboldalon sok legyen a tartalom, megfelelő arányú és elhelyezésű releváns kulcsszóval, jelenjenek meg rendszeresen blog cikkek, esettanulmányok, bővüljön időnként az aloldalak tartalma. 

    Ha már van megfelelő pácientúra, akik hűségesek a rendelőhöz, vagy jól működik a facebook oldalad, erős a digitális szájhagyomány és elegendő pácienst irányít a weboldalra, akkor az a cél, hogy legyen egy weboldalunk, ahol a páciensek informálódhatnak a szolgáltatásainkról, időnként újdonságokkal, új szolgáltatásokkal tudjuk bővíteni (mint ami a fent említett szállás esetében is elegendő lenne). Ilyen esetben jó döntés lehet a kevesebb szöveg, sok kép, kreatív menüszerkezet, egyedibb megjenelés. 

    Fontos, hogy a kettő nem zárja ki egymást, viszont ad némi keretet és korlátot a kivitelezésben. Jó példa mindkét szempont szemlőtt tartására a DenTeam , a Top-Dent, vagy és a Budaörs Dental honlapja.     

    Végül, mielőtt belevágsz a kivitelezésbe, kérj referenciákat a webfejlesztőtől, hogy lásd, pontosan mire képes. Puding próbája az evés, ezt mi is tapasztaljuk, több webfejlesztővel dolgozunk és dolgoztunk mi is együtt, de a korábbi munkák segíthetnek eldönteni, hogy valóban ő lesz-e a jó választás az általad megálmodott online megjelenésedre. 

    A marketing hatalmas témakör, egy pici, de fontos szegmense a weblap. Ennek a cikknek itt vége, de 2 hét múlva folytatom, amiben a kivitelezés során felmerülő lépésekről, nehézségekről írok, amikre ha tudatosan készülsz, sokkal hamarabb és gördülékenyebben készül el a honlapod.

    Online marketing konzultáció
    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra