fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Kutyavilág jön? Ne sodródj az árral!

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Végig olvasás kb. 2 perc

Az elmúlt időszakban számos olyan hír látott napvilágot, ami bizonytalanságot, vagy akár kétségbeesést válthatott ki belőlünk. A piaci körülmények nehezek, a panaszáradatba pedig nagyon könnyű belepörögni. Ebben a helyzetben nagyon nem egyszerű megtartani a derűs, pozitív gondolkodásmódot, ami viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy lendülettel és tenni akarással állj a mindennapokhoz. És ez bizony a siker kulcsa is lehet a következő időszakban. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel, 5 módszert és pár hasznos tippet adva számotokra a mentális egészség megtartásához, adott esetben visszanyeréséhez.

 

1.Kezdd kicsiben!

Mindannyiunknak ismerős lehet az a ránktelepedő, nehéz érzés, amikor szembekerülünk egy erősebb kihívásokkal teli helyzettel vagy feladattal, hogy ebből aztán egészen biztosan nincs kiút, ez egyszerűen sok, túlnő rajtunk.

Ilyen esetben érdemes lépésről lépésre, apránként nekiállni a problémának. Gondolj ki egy több, kis lépésből álló tervet, s ezt kövesd, tudatosítva és megünnepelve a kisebb sikereket. Ez utóbbiakból töltődve hatékonyan küzdesz majd meg a továbbiakkal is.

 

2. Együtt könnyebb

Kommunikálj. Akár szakmai, akár baráti körben nagyon jól eshet kitenni egy-egy helyzetet az asztalra és közösen keresni a megoldást. Nem mindegy azonban, hogy milyen a társaság: a 5 chimps elmélet szerint ugyanis az az 5 ember, akivel a legtöbb időt töltöd, hatással lesz az értékeidre, elvárásaidra, egyáltalán, az élethez való hozzáállásodra. Ha tehát azt veszed észre, hogy bizonyos körökben nem töltődsz, hanem kifejezetten fáradtabban, rossz érzésekkel távozol, akkor érdemes átgondolni, hogy mit ad neked ténylegesen az adott társaság.

 

3. Keretezd át! 

Próbáld meg megtalálni, hogy mit tanít, mit ad számodra egy helyzet, milyen új ajtók nyílhatnak meg. Ha képes vagy egy nehezebb szituációban a hosszú távú fejlődésedre koncentrálni, az a jelent is könnyebbé teszi. Nem egyszerű, de mégis rengeteget segít, ha például nem „problémákat” oldasz meg, hanem kihívásokat, feladatokat. S ezzel át is evezünk a következő témára, ami nem mást, mint…

 

4. …figyelj a szóhasználatodra!

Számos vizsgálat kimutatta már, hogy nagyon nem mindegy, hogy hogyan fogalmazol. Ha alapvetően előre tekintő, pozitív megnyilvánulásaid vannak, az a gondolkodásodra, a mindennapi jólétedre is pozitív hatással van. Az állandó elégedetlenség, panasz azonban a kedvedre és az egészségedre is negatív hatással lesz.

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*

5. Ami biztosan nem segít

Sokan gondolják ugyanis, hogy a közös panaszkodás segít a problémák feloldásán, ez azonban tévhit. A ventillálás egyszer-egyszer valóban jót tehet, hosszú távon azonban számos negatív hatása van: a fokozza a kortizoltermelést, ami krónikus esetben a mellékvese kimerüléséhez vezethet. Izomgyengeség, fáradékonyság, az immunrendszer elégtelen működése, ingerlékenység: ezeket a tüneteket tapasztalhatja magán az, aki rendszeresen panaszkodik.

Ugyanakkor nagyon lényeges, hogy ne bagatellizáld el a problémákkal kapcsolatos érzéseidet, s ne hagyd, hogy ezt mások megtegyék. A mostani nehéz helyzetben ugyanúgy valid első reakció lehet a düh, a szomorúság, mint ahogy a kétségbeesés is. Az érzések megélése, s nem pedig az elnyomása indít el a meg- és feloldás felé.

Hasonlóképpen nem érdemes relativizálni egymás problémáit. Attól, hogy bizonyos helyeken sokkal nehezebb helyzetben vannak emberek, mint Te, attól a saját megélésed nem lesz könnyebb, sőt. (Kivételt képez az, ha ez egy mélyről jövő, belső felismerésként érkezik az ember életébe, ebben az esetben könnyíthet a terheken. Külső szemlélőktől azonban az „Afrikában meg éheznek” típusú meglátások inkább olajat öntenek a tűzre.)

 

Néhány apró tipp a mindennapokra

Sokszor egészen kicsi lépések segítenek hozzá a pozitív attitűd megtartásához. A következő tippek nem oldják meg a kívülről jövő stresszfaktorokat, azonban abban segíthetnek, hogy ellenállóbb lélekkel és jobb kedvvel álljunk neki a napjainknak.

Ami a legfontosabb

Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, ne habozz szakemberhez fordulni. A mentális egészség ápolása mindennek az alapja kellene legyen, hiszen ezen múlik az életminőségünk, a hatékonyságunk nagy része. Ha nem tudod, merre indulj a problémával, szeretettel ajánljuk a Pszichoforyou Útkereső online tanácsadó felületét, ahol képzett szakemberek egy rövid beszélgetést követően segítenek neked eldönteni, hogy melyik módszer, irány lehet a leghatékonyabb az önismereti munkád során.

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra

    PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com