fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Miért nehéz megtartani a jó munkaerőt?

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Jurácsik Tímea
2022. 03. 03.
Végig olvasás kb. 2 perc

Egy csapat élén állni akár tulajdonosként, akár praxisvezetőként magányos szerepkör. Sokszor érezheted úgy, hogy ellenszélben kell kormányoznod a rendelő hajóját, hogy mindenki csak a maga érdekét nézi, és senki nem akar tenni a közös célokért. A jelenlegi piaci körülmények között pedig eleve igen nehéz jó munkaerőt találni – mi lesz a garancia arra, hogy nem fog elhagyni minket egy jobban fizető munkahelyért egy hónapon belül?

Mindannyian egy hajóban ülünk!

Időzzünk el egy picit a hajós hasonlatnál. Képzeld el a rendelői csapatodat úgy, mint egy vitorláshajót. Te, a vezető állsz a kormánynál, Te határozod meg, hogy merre menjetek. A csapatod tagjai – orvosok, recepciósok, asszisztensek, fogtechnikusok stb. pedig mind egy-egy vitorla a hajón. Minden vitorla kicsit eltér a többitől, más-más erősségű és irányú szelet képesek befogni.

A szél ebben a hasonlatban nem más, mint azok az egyéni mozgató tényezők, amelyek az egyes csapattagjaid életében kulcsfontosságúak. Van, akinek az, hogy kiszámítható legyen a munkaideje, és időben odaérjen a kisfiáért az iskolába. Másoknak az, hogy szakmájukban fejlődhetnek, kiteljesedhetnek, vagy éppen az, hogy egy összetartó, jó csapathoz szeretnének tartozni.

A hajó akkor fog a lehető legnagyobb sebességgel haladni, ha minden vitorlába bele tud kapni a szél, és ezt a szelet Neked kell fújnod. Mindenkiét egy kicsit másképpen.

Milyen szél mozgatja a Rózsika vitorláját?

Rózsika 30 éve dolgozik fogászati asszisztensként. Mindent tud a szakmáról, kezdő fogorvosokat megszégyenítő tudással rendelkezik. A férje mérnök, jól keres, Rózsika akár otthon is maradhatna, és süthetne minden nap más tortát a 2 éves unokájának. Rózsika vitorláját elkerüli a „versenyképes fizetés” vagy a „rugalmas munkaidő” szele. Ám imádja, amikor új, frissen végzett, vagy tanuló asszisztensek érkeznek a rendelőbe, és ő a szárnyai alá veheti őket és segíthet nekik, hogy a szakmájukban magabiztosabbá válhassanak.

Honnan tudja mindezt egy fogászat vezetője? Természetesen onnan, hogy folyamatosan keresi és meg is találja a kapcsolatot a csapatjának tagjaival. Hétfőnként megkérdezi, hogyan telt a hétvégéjük, ha fáradtnak, levertnek látszanak, megkérdezi, mi keserítette el őket. Lehet, hogy csak apró morzsánként, de végül összeáll a kép, és végül megérti, mi fontos Rózsikának, mi tartja őt mozgásban, és természetesen azt is, hogyan tehet azért, hogy ez a szél ne veszítse el az erejét.

A pénz nem minden, de mindennek az alapja

Ha úgy érzed, azért hagynak el az alkalmazottaid, mert nem tudsz nekik elég magas fizetést adni, fontold meg az alábbiakat.

Amikor egy új munkavállaló kezd a rendelődben, ő már elfogadta azokat a feltételeket, amiket kínáltál neki, méghozzá a munkaszerződés aláírásával. Manapság nem jelentkeznek tömegesen az álláshirdetésekre, az viszont igen gyakori, hogy egy jelentkező 2-3 helyről is kap egyidőben ajánlatot. Legyen számodra alapvetés az, hogy ő titeket választott, és elfogadta az általad kínált feltételeket mindenestül. Ha kitöltötte a próbaidejét, akkor már a legritkább esetben fog elhagyni benneteket pusztán azért, mert máshol valamivel több fizetést kapna. Sokkal nagyobb az esély arra, hogy a Te rendelődben nem olyan szelek fújnak, mint amik az ő vitorlájába bele tudnának kapni. Más szavakkal: ha Rózsika többé nem mentorálhatna újoncokat, nem lenne meglepő, ha más állás után nézne. Még akkor sem, ha ezzel egyidőben fizetésemelést is kapna…

 

A témáról egy 1 órás beszélgetést is megnézhettek/meghallgathattok a facebookon, IDE kattintva!

kommunikációs tréning

 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra