fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

A tutira működő és bevált fogászati marketing eszköz

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Mester Emese
2022. 12. 01.
Végig olvasás kb. < 1

Praxis praxis után nyílik és az egyetemek ontják magukból a kitűnően végzett és elhivatott fogorvosokat, valamint a motivált higiénikusokat. A páciensek még szűk lokációra szűrve is bőven tudnak válogatni a rengeteg fogorvosi rendelő közül. Ezen a telített piacon nagyon ritka az, ha valaki csak szájhagyomány útján szerzi az ügyfeleit. Ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor (sok más mellett) a mai világban mondhatni elengedhetetlen, hogy az online térben is jelen legyünk.

De van egy rossz hírem! Nem elég csupán jelen lenni, hanem ki is kell tűnni onnan. Ennek egyik módja a FELHASZNÁLÓBARÁT, hozzáértő szakember által, igényesen és tudatosan felépített weblap. Minden esetben fontos, hogy legyen könnyen áttekinthető, valamint tükrözze a személyiségedet és éreztesse azt a pácienssel, hogy végre megtalálta azt a helyet, ahova szívesen járna fogászati kezelésekre. A weblap kritériumaival kapcsolatban nem is szaporítanám tovább a szót, mivel számos rendkívül értékes cikket olvashattunk már a DM írásai között. Ezeket most egy helyre gyűjtöttem:

Mutatkozz be úgy, mint senki más

Így dobsz ki jó sok pénzt az ablakon a fogászati weboldal készítése során

Fogászati marketing csapdái V.

A weboldal mellett – szeretjük, vagy nem, de a közösségi média csatornák a leghatékonyabb páciensszerző eszközök ma már. De csak akkor, ha jól használod. Ebben a cikkben ezt a témát járom körbe és mutatom meg az én esetemben bizonyítottan működő fogászati marketing eszközt. Fontos, hogy ez egy olyan eszköz, ami általában a személyes brandet képviselő rendelőknél alkalmazható. 

Hogyan érd el fogorvosként/dentálhigiénikusként, hogy a páciens téged válasszon?

Ha elkötelezett páciensekre vágysz, akkor sajnos nem jó taktika a mértéktelen akciózás. A “Fogkő eltávolítás”, vagy a “Páros fogfehérítés” kedvezményekkel lehet bevonzani az összes olyan pácienst, akinek valószínűleg mindig csak az ár számít, így minden kezelést olyan helyen végeztet majd el, ahol épp akció van.  Egyszer-egyszer nyugodtan szervezz ingyenes szűrődélutánt, vagy adj bizonyos kezelésekre kedvezményt, de a marketinged ne erre épüljön! 

Ne akarj mindenkit!

A WHO legfrissebb adatai szerint sajnos van még mit javítani egyéni szinten a szájápolási szokásokon, ezért potenciális páciens bőven akad. Elnézést a csúnya megfogalmazásért, de “bőven jut mindenkinek”. A rendelők, fogorvosok és higiénikusok gyakran beleesnek abba a hibába, hogy koncepció nélkül minden fizető beteget be szeretnének csalogatni kezelésre. Ez az őszinte segíteni akarás igen nagylelkű, de sajnos nem túl célravezető.  

Tűnj ki!

A saját példámon tudom talán a legérthetőbben bemutatni mit is értek ez alatt.
Az én sztorim: Nagyon régóta fontos számomra a környezetvédelem és a fenntartható életmód. Gyermekként gyakran az egész nyarat Szabolcsban töltöttem a nagyszüleimnél, ahol már nagyon fiatalon láthattam, milyen az önfenntartó életmód. Nagy kert volt gyümölcsössel és veteményessel, az udvaron pedig a disznóól mellett a tyúkok kapirgáltak. Az került az asztalra, amit a papa, mama megtermelt. Felnőtt fejjel pedig megértettem ennek valódi értékét és fontosságát. Részben ez motivált, amikor megszereztem környezettudományi diplomámat. 

Mivel én tősgyökeres budapesti vagyok, így számomra (fiatal felnőttként) egyelőre nehezen kivitelezhető az önfenntartó életmód, de szerencsére a főváros is számtalan környezetbarát lehetőséget kínál, amit hiba lenne kihagyni. A tömegközlekedés olcsó és jól lefedi a teljes várost. Egyre több a megfelelő bicikliút és még eszközt is biztosítanak hozzá. Számos csomagolásmentes bolt és piac található, de még a Kifli-ről is tudsz visszaváltható üvegekben gabonaféléket, tésztákat, fűszereket és akár mogyoróvajat is rendelni. A szemléletformáló programokat pedig meg sem említem. Ráadásul Budapest a fenntartható divat Mekkája. Jó néhány magyar márka és designer, mint például  a Tomcsányi, a Daige, a Nanushka vagy a BEBI  ruhadarabjait könnyen be tudod szerezni. 

Rengeteg zöld lehetőséget tudnék még felsorolni, és nagyon nehéz is megállni, hogy ezen cikk hátralevő része ne arról szóljon, hogy megpróbálom meghozni a kedvedet a zöldebb hétköznapokhoz. Azt hiszem ez is jól mutatja, hogy őszintén elkötelezett vagyok a témában és ezért sem tudom elképzelni azt, hogy a dentálhigiénikusi hivatásom ne legyen a lehető legtöbb szinten környezetbarát. 

Eredmények

Nekem mindössze 1 éves az instagram oldalam, ami organikusan (hirdetések nélkül) apránként növöget. Elsődleges célom az oldallal az, hogy edukáljam a lakosságot a helyes szájápolás fortélyairól, valamint az, hogy részletekbe menően megismertessem velük a jó és rossz környezetbarát szájápolási eszközöket. 

Aztán ebből egy szempillantás alatt lett vállalkozás. Tele van a naptáram olyan intelligens páciensekkel, akikkel nagyon hasonlít a gondolkodásuk és a világnézetük. Mivel esetemben kicsivel több mint fél éve indult vállalkozásról van szó, ezért csak új páciensek fordulnak meg nálam, de mégis olyan, mintha már ezer éve ismernénk egymást. Ilyen személyiségek mellett maximálisan feltölt a munkával eltöltött minden perc. 

Ha te is erre vágysz, akkor hoztam neked  egy kis segítséget, egy hasonló profil kialakításához. Remélem hasznosnak fogod találni. 

1.lépés: Gondold át alaposan, hogy melyik az az irány, ami mellett el tudsz köteleződni. Mi az, ami igazán hozzád illik.

Például, ha te olyan fogorvos vagy, akinek van háziállata és legszívesebben az összes kóbor állatot befogadnád, akkor fűzd bele ezt a brandedbe. Posztolj sztorikat, amikor épp egy nagy sétára indultok a kutyáddal. Mutasd meg hogyan ápolod a kutyád/macskád fogát. Karácsonykor a rendelő bevételének x %-át ajánld fel a “KisMancs Alapítványnak”. Rendezz a páciensek körében használt törölköző gyűjtést a téli időszakban, amit eljuttatsz menhelyekre. Stb-stb.

Vagy például, ha dentálhigiénikusként mindig szakítottál időt a rendszeres testedzésre és még télvíz idején is jársz kondiba, akkor jelenjen meg ez a profilodon. Az egészségnevelés, egészségfejlesztés kéz a kézben jár a megfelelő szájhigiéniával. Posztolj erre vonatkozó cikkekről. Motiváld a követőidet a rendszeres testmozgásra. Beszélj a táplálékkiegészítők fogakra gyakorolt hatásáról, stb-stb.

 

Nagyon jó példa az is, ha elkötelezett lokálpatrióta vagy. Ha aktívan részt veszel a helyi közösség életében, akkor nyugodtan ossz meg erről is tartalmat időnként. Ilyenkor karácsonykor szervezhetsz adománygyűjtést, tavasszal a csapattal mehettek szemetet gyűjteni, partnerkapcsolatot építhetsz ki bármely helyi szervezettel. A lehetőségek tárháza korlátlan, mindössze annyi kell, hogy gondold át, hogy a személyes életed mely részét osztanád meg a pácienseiddel. 

Azonban nagyon fontos, hogy ne próbáld meg magad másnak beállítani!
Úgy gondolom, hogy a környezettudatos vállalkozásom nem lenne ennyire szerethető, hogyha a hétköznapokban a Zara-ban vagy a Massimo Duttiban vásárolnék, autóval közlekednék, nem lennék vegán és gyakran repülnék távoli kontinensekre luxus nyaralásokra.

2. lépés: Legyél tájékozott és naprakész a választott témát illetően.

Ez nem is olyan nehéz, ha az első lépést jól csináltad! Ha például te egy olyan fogorvos vagy, aki szereti az elektronikai kütyüket és a digitális innovációkat, akkor sose légy rest utána járni a legújabb fogmosási hatékonyságot növelő app-oknak. Közöld a legfrissebb szakmai cikkeket az elektromos fogkefe hatékonyságának vizsgálatáról. Ossz meg startup fejlesztéseket a fogkrémtubusokról. Teszteld a legtrendibb fogkefe innovációkat, vagy házi fogkő eltávolító eszközöket. Mutasd be a 3D nyomtatás szerepét a fogorvoslásban.

3. lépés: Folytonosság

Az én esetemben a posztok 98%-a környezetbarát szájápoláshoz köthető. Ez egy nagyon nagy arány, amit nem minden esetben lehet követni. Azonban azt célszerű megfogadni, hogy minden 3. feltöltött poszt szóljon az egyéniségedhez köthető témáról. Az instagram vagy a facebook sztoriban pedig azt gondolom kontroll nélkül mehetnek ezen tartalmak. 

 

A feladat tehát, hogy találj 1 erős, vagy több kisebb személyes értéket, amit meg tudsz jeleníteni a fogászatod oldalán is úgy, hogy az még nem sérti a privát szférádat. Ezt követően a tudatos, hiteles és egyedi közösségi média kommunikációnak az eredményeként te is olyan elkötelezett páciensekkel tudod magad körülvenni, akikre vágysz és akik teljes mértékben a célközönséged. 

 

 

Kövesd blogunkat!
Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra