Mindannyian tapasztaljátok, hogy munkaerőhiánnyal küzd az ország, így a fogászati szektor is. Éppen ezért viszonylag nagy kihívást jelent ma már megtalálni azt az embert, akivel dolgozni szeretnénk. Ebben a cikkben útmutatást és mankót hoztunk arra vonatkozóan, hogy mit tudsz tenni ebben a helyzetben, hogy ne maradj egyik napról a másikra asszisztens, vagy recepciós nélkül. Szakértő partnerünk Dr. Jurácsik Tímea HR szakértő, a Parodont Fogászati Rendelő ügyvezető-partnere.
Ez furán hangozhat, de egy dolgot tarts szemelőtt: megfordult a világ. Ma már nem a munkavállalónak kell megnyernie a munkáltató tetszését, hanem fordítva, a munkáltatónak kell vonzóvá válnia. Annál is inkább, mert a jó munkaerő valószínűleg már dolgozik valahol. Ezt a valakit pedig közvetett módon kell megszólítanunk úgy, hogy vonzóvá tesszük a munkahelyünket a potenciális kolléga számára, felkeltve a vágyat benne, hogy akarjon nálunk dolgozni.
Nézzünk egy konkrét példát, a recepciós munkakört, ahol a legnagyobb a fluktuáció. Ez nem egy szakma-specifikus pozíció, tehát elvileg bárki jó lehet, aki fel tudja venni a telefont és tud köszönni a pácienseknek. Mégis, akkor miért nem veszünk fel bárkit? Azért, mert megvan a fejünkben többé-kevésbé, hogy milyen személyt képzelünk oda el. Legyen igényes megjelenésű, kommunikáljon nehéz helyzetekben is jól, legyen némi numerikus készsége, stb. Gyűjtsd össze a számodra és a rendelő működése számára fontos kompetenciákat és foglald listába. A kompetencia lista abban is segít, hogy összegezd magadban azt, hogy mitől tartod eredményesnek az adott pozíció hatékony betöltését, a szakmai tudáson és tapasztalaton túl.
Erre nyugodtan szánj egy aloldalt a weboldaladon. Mi is így tettünk, amikor marketinges munkatársat kerestünk. Ebből az oldalból mutatunk ebben a cikkben példákat.
Első körben belső csatornákon keresd az új kollégát és ne egyből a dentalapro.hu és hasonló oldalak után nyúlj. Recepcióst keresel? Tedd ki a recepciós pultra, hogy lássák a pácienseid is. Könnyen lehet, hogy korábbi páciensből lesz az új munkatársad. Ez annál is inkább megkönnyítheti a dolgodat, mert ő már tudja, hogy mik a rendelő értékei és tudja, hogy mitől érzi jól magát a páciens a rendelőben.
Második körben használd a saját magad és a csapat kapcsolati hálóját, osszátok meg mindannyian a lehetőséget.
Csak utolsó eszközként adj fel hirdetést. Mint ahogy pácienseket tekintve is sokkal jobb egy személyes ajánlás útján érkezett páciens, mint aki Adwords kampányból ismerte meg a rendelőt, így nincs ez másként a munkavállalói oldalon sem.
Még egy fontos dolog: a toborzás nem egy kampány erejéig tart. Folyamatosan nyitott szemmel kell járni és keresni a profilokat, akikkel el tudod képzelni a közös munkát.
Rengeteg energiát fektettél az új munkatárs kiválasztásával, ne vedd félválról az integrációt sem. Nem várhatod el tőle, hogy a Te igényeid szerint csináljon mindent, ha nem szánsz időt és energiát arra, hogy elmondd és megmutasd az elvárásaidat. Az „egyből kell valaki”-nek az eredménye az lesz, hogy időt és pénzt fektetsz abba, hogy megtaláld, integráld, majd pár hónap múlva elmegy.
Mi kell ehhez?
A toborzás és munkaerőmegtartás nagyon nehéz téma, és kevés segítséget kapnak ebben a fogászatok. Van azonban egy jó hírünk. Szeretettel invitálunk egy online tréningre, ami március 10-én lesz, Dr. Jurácsik Tímea vezetésével.
Miről lesz szó a tréningen?
Várunk szeretettel!