fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Így nem lesz (akkora) falat megtalálni az új munkatársadat

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Polgári Edit
2023. 02. 23.
munkaerő toborzás Végig olvasás kb. < 1

Mindannyian tapasztaljátok, hogy munkaerőhiánnyal küzd az ország, így a fogászati szektor is. Éppen ezért viszonylag nagy kihívást jelent ma már megtalálni azt az embert, akivel dolgozni szeretnénk. Ebben a cikkben útmutatást és mankót hoztunk arra vonatkozóan, hogy mit tudsz tenni ebben a helyzetben, hogy ne maradj egyik napról a másikra asszisztens, vagy recepciós nélkül. Szakértő partnerünk Dr. Jurácsik Tímea HR szakértő, a Parodont Fogászati Rendelő ügyvezető-partnere.  

0. Lépés – tedd vonzóvá a munkahelyedet!

Ez furán hangozhat, de egy dolgot tarts szemelőtt: megfordult a világ. Ma már nem a munkavállalónak kell megnyernie a munkáltató tetszését, hanem fordítva, a munkáltatónak kell vonzóvá válnia. Annál is inkább, mert a jó munkaerő valószínűleg már dolgozik valahol. Ezt a valakit pedig közvetett módon kell megszólítanunk úgy, hogy vonzóvá tesszük a munkahelyünket a potenciális kolléga számára, felkeltve a vágyat benne, hogy akarjon nálunk dolgozni.

 

1.Lépés – Határozd meg, hogy milyen profilt keresel, legyen kompetencia listád!

Nézzünk egy konkrét példát, a recepciós munkakört, ahol a legnagyobb a fluktuáció. Ez nem egy szakma-specifikus pozíció, tehát elvileg bárki jó lehet, aki fel tudja venni a telefont és tud köszönni a pácienseknek. Mégis, akkor miért nem veszünk fel bárkit? Azért, mert megvan a fejünkben többé-kevésbé, hogy milyen személyt képzelünk oda el. Legyen igényes megjelenésű, kommunikáljon nehéz helyzetekben is jól, legyen némi numerikus készsége, stb. Gyűjtsd össze a számodra és a rendelő működése számára fontos kompetenciákat és foglald listába. A kompetencia lista abban is segít, hogy összegezd magadban azt, hogy mitől tartod eredményesnek az adott pozíció hatékony betöltését, a szakmai tudáson és tapasztalaton túl.

munkaerő toborzás

2.Lépés – Készítsd el a pozíció „leírását!

Erre nyugodtan szánj egy aloldalt a weboldaladon. Mi is így tettünk, amikor marketinges munkatársat kerestünk. Ebből az oldalból mutatunk ebben a cikkben példákat. 

  • A korábban megszokottól eltérően fontos, hogy ne azzal kezdd, hogy mit vársz el, hanem azzal, hogy Te mit tudsz adni. Emeld ki pl. hogy szabadon választható asszisztens, vagy orvos esetében a heti időbeosztás. Vagy pl. pénteken nem dolgozunk. Gondold át, hogy mi a fontos a munkavállaló számára és ebből emelj ki 3-4 szempontot.
  • Ezt követően írd le pontosan, hogy mit fog csinálni az illető.
  • Használj minél több saját képet, hogy valóban személyes benyomást tudj adni.
  • Mutasd be, hogy kivel fog dolgozni az illető.
  • Csak ezt követően jöhetnek a Te igényeid. Mindezt úgy megfogalmazva, hogy elolvasva azt mondja a jelölt: „ezt a pozíciót nekem találták ki”.
  • A munka fontos velejárója a pénz. Ha tudsz, légy transzparens és írd ki, hogy mennyit fog keresni az illető. Remekül szűri a jelentkezőket.
  • Zárd le a jelentkezés módjának bemutatásával. Szerintünk érdemes egy bemutatkozást kérni az önéletrajz helyett, sokkal többet megtudsz belőle.

 

3.Lépés – Itt „hirdess”

Első körben belső csatornákon keresd az új kollégát és ne egyből a dentalapro.hu és hasonló oldalak után nyúlj. Recepcióst keresel? Tedd ki a recepciós pultra, hogy lássák a pácienseid is. Könnyen lehet, hogy korábbi páciensből lesz az új munkatársad. Ez annál is inkább megkönnyítheti a dolgodat, mert ő már tudja, hogy mik a rendelő értékei és tudja, hogy mitől érzi jól magát a páciens a rendelőben.

Második körben használd a saját magad és a csapat kapcsolati hálóját, osszátok meg mindannyian a lehetőséget.

Csak utolsó eszközként adj fel hirdetést. Mint ahogy pácienseket tekintve is sokkal jobb egy személyes ajánlás útján érkezett páciens, mint aki Adwords kampányból ismerte meg a rendelőt, így nincs ez másként a munkavállalói oldalon sem.

Még egy fontos dolog: a toborzás nem egy kampány erejéig tart. Folyamatosan nyitott szemmel kell járni és keresni a profilokat, akikkel el tudod képzelni a közös munkát.

4.Lépés – Onboarding

Rengeteg energiát fektettél az új munkatárs kiválasztásával, ne vedd félválról az integrációt sem. Nem várhatod el tőle, hogy a Te igényeid szerint csináljon mindent, ha nem szánsz időt és energiát arra, hogy elmondd és megmutasd az elvárásaidat. Az „egyből kell valaki”-nek az eredménye az lesz, hogy időt és pénzt fektetsz abba, hogy megtaláld, integráld, majd pár hónap múlva elmegy.

Mi kell ehhez?

  • Legyen pozíció leírásod, hogy tudd Te is és a munkavállaló is, hogy milyen feladatokat szánsz neki!
  • Fogd a kezét! Legyen mentora az új munkavállalónak!
  • Adj folyamatosan visszajelzést, hogy tudja miben kell fejlődnie!

 

A toborzás és munkaerőmegtartás nagyon nehéz téma, és kevés segítséget kapnak ebben a fogászatok. Van azonban egy jó hírünk. Szeretettel invitálunk egy online tréningre, ami március 10-én lesz, Dr. Jurácsik Tímea vezetésével.  

Miről lesz szó a tréningen?

  • Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni és fordítva.
  • Hogyan építsd fel a felvételi eljárást?
  • Milyen lépései legyenek az onboardingnak?
  • Hogyan tudod megtartani a munkavállalókat a különböző élethelyzetekben?
  • Konkrét ötleteket hozunk arra vonatkozóan, hogy milyen kompetenciákat lehet figyelembe venni.

Várunk szeretettel! 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra