A fogászati marketing számok ismerete nélkül olyan, mint megbecsülni, hogy hány új páciensed volt az előző hónapban anélkül, hogy ránéznél az exceledre, vagy bármilyen kimutatásra. Érzésből lehet, hogy tudsz rá mondani számot, de előfordulhat, hogy annak köze sem lesz a valósághoz. A fogászati marketing alapja, hogy értsd mit mutatnak az elemzésekben a számok.
Ezzel az írással a Google Analytics fogászatok számára 5 legfontosabb pontját mutatom meg. Nem veszünk el a részletekben, de a nagyvonalakat jó, ha megismered.
A Google Analytics egy ingyenesen elérhető platform, amit mindenképp használj, ha van weboldalad. A felületen belül generálhatod a kódot, amit el kell helyezni az oldal backend kódjában. Ebben adott esetben a webfejlesztőd is tud segíteni, de írj nekünk, ha nem boldogulsz és örömmel segítünk. 😉
Google Analytics segítségével nyomon követheted, hogy az oldaladat
Miért fontos ez?
Azért, mert fogászati weboldalt azért készítünk, hogy a leendő páciensek tájékozódni tudjanak, építsük bennük a bizalmat és az oldal segítségével (is) érjük el, hogy minket válasszanak a következő fogászati beavatkozásukhoz. Számos ponton elbukhat a dolog: nem jelenik meg jól mobilon, holott a felhasználók ma már 70%-ban mobilról böngésznek, lassan tölt be az oldal, egyáltalán nem is jönnek látogatók az oldalra, érdektelen számukra az oldal tartalma és még sorolhatnánk. Ha megérted, hogy mit csinálnak a felhasználók az oldalon, az sokat segít abban, hogy tudd tovább csiszolni nem csak a weboldalt, de a teljes fogászati marketingedet.
A saját oldalunkon keresztül megmutatom, hogy mit látsz az általános fülön. Legalább ezen menj végig havonta egyszer.
Az általános oldal után érdemes pici időt szánni arra, hogy jobban elmerülj az adatokban. A bal oldalon látod, hogy mely menüponton keresztül jutottam el az adott szekcióhoz.
Felhasználók tekintetében nézd meg, hogy hány új felhasználód volt. Ezt mutatja az „Új felhasználók” rész. A „Felhasználók” pontban én benne lehetek többször is, ha többször jártam az oldalon. Ez a különbség a kettő közt.
Vizsgáld meg, hogy ők mennyi időt töltöttek az oldalon. Ha ez 30 másodpercnél rövidebb, akkor probléma van az oldallal:
Hasonlót mutat a visszafordulási arány. Ha ez nagyon magas, akkor hamar bezárják az oldalt, ugyancsak gond van.
Ez az „ügyfélszerzés” menüpont. Az egyik legbeszédesebb kimutatás, ami rávilágít a teljes marketinged hatékonyságára. Ez azt mutatja, hogy milyen arányban érkeznek az oldaladra
Itt a viselkedést érdemes még megvizsgálnod, hogy lásd, mely platformról érkezők számára volt a legkevésbé releváns az oldalad.
A kedvenc részem a viselkedési folyamat. Itt látod, hogy melyik oldalon „pottyannak” az oldaladra a pácienseid és onnan hova mennek tovább. A végső cél a bejelentkezés, így a viselkedési folyamat átnézésével rálátásod lesz arra, hogy hol hagyják el legtöbben az oldaladat.
Ahol a lemorzsolódás 50% feletti, ott érdemes hegeszteni kicsit az oldalon: belső linkeket elhelyezni, bejelentkezésre sarkalló gombot, úrlapot betenni, feliratkoztatni hírlevélre, tovább küldeni blog cikkekhez, referencia aloldalra, stb.
A Te feladatod nem az, hogy teljes mélységében átlásd az elemzéseket, de jó ha érted, hogy miről beszél a marketinges. Mindent be lehet csomagolni szép köntösbe, ezért kell, hogy a nagy szavak mögé is láss. Ezzel a cikkel ebben igyekeztem segíteni Neked. Ha kérdésed van, örömmel segítünk bármilyen fogászati marketinggel kapcsolatos kérdésben.
Ha érdekelnek további marketing témák, akkor olvasd el a többi marketinggel kapcsolatos cikkünket. Kattints ide!
Ami még jobb, elindult a Podcast csatornánk, és van már fent marketing témájú beszélgetésünk is. Ezt itt találod.
Ez pedig a Youtube csatornánk az összes eddigi marketing beszélgetéssel.