A fogászati marketing csapdái IV.: Családias hangulattal várunk!

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Zoltan Mate
    2019. 04. 30.
    Végig olvasás kb. 2 perc

    Ismeritek azokat a szellemes szövegeket, amelyekben leleplezik az ingatlanhirdetésekben található szépítő szándékú körülírásokat? Pl.: „napfényes lakás”= el fogsz pusztulni a melegtől az első nyáron.

    Nos, mióta mélyebben beleástam magam a fogászati marketingbe, akaratlanul is elkezdtem a fentihez hasonló módon dekódolni a promóciós anyagok szövegeit. Egy kifejezésbe azonban újra meg újra beletörik a bicskám, és nem csak azért, mert nehéz megfogni, hogy mit is jelent pontosan, de azért is, mert nem igazán látom az értelmét… Mit jelent az, hogy egy rendelő hangulata családias, és miért jó az egyáltalán?

    Nem mondhatnám, hogy teljesen sötétben tapogatózom, van pár ötletem! Például:

    • A recepciós köszön, és ha nincs nagyon rossz napja, néha mosolyog is.
    • A fogorvos és az asszisztense házasok, kezelés közben beszélik meg, ki megy este Leventéért az oviba.
    • A rendelő a saját lakásból lett levágva, a váróban érezni az ebédre készülő karfiolleves illatát.

    De még ennél is nagyobb rejtély, hogy miért szerepel ez a szó minden, 4 széknél kisebb rendelő honlapján.

    A korábbi cikkeinkben már górcső alá vettük a fájdalommentességgel, a legkorszerűbb technológiával, és a mosoly szó túlhasználatával erősen megterhelt fogászati hirdetéseket, és próbáltuk megtalálni a bennük rejlő kétes lehetőségeket. Viszont mindegyik esetében tökéletesen értettem, hogy MIÉRT találkozom lépten nyomon ezekkel a jelenségekkel. A fájdalommentes fogászat egy valós keresőkifejezés, modern berendezések és az elbűvölő mosolyok pedig többek közt pozitív konnotációik és a fogászathoz való elvitathatatlan kötődésük révén váltak széles körben alkalmazott marketingfogásokká.

    De a családiasságnak pontosan mi köze is van a fogorvosláshoz?

    Nem szeretnék persze szándékosan értetlenkedni, sejtem én, hogy ez a gondoskodásról, a barátságos légkörről és az oldott hangulatról szól.

    Nekem azonban még mindig nem világos, hogy egy magán egészségügyi szolgáltatói egységben miért kellene családiasan és közvetlenül viselkedni. A munkám során számos doktor fogalmazza meg, hogy mennyire nehéz megtartani az orvos-beteg távolságot. Tegeződjünk vagy magázódjunk a pácienssel? Jó-e, ha meghallgatjuk családi problémáit? Ha pedig már jóban vagyunk, sokan félreértik és elbeszélik az időt, nem tisztelik a fogorvosi munkát, alkudozni kezdenek. Akkor miért akarjuk, hogy egy megtévesztő kifejezéssel olyan közel hozzuk őket, mint a tesónkat?

    Szerintem gyakran összekeverjük a profi, kedves, bizalomgerjesztő, megbízható, munkájára igényes, magas standardon teljesítő, páciensek érdekeit és egészségét előtérben tartó tulajdonságokat és kifejezéseket a családiassággal, barátsággal, totális közvetlenséggel.

    Lehet úgy bizalmi kapcsolatot felépíteni, hogy kedvelitek egymást a betegeddel, mint két ember, de a kapcsolat dinamikája nem ugyanaz mint a szüleiddel, pároddal, gyerekeddel, testvéreddel. Nem családias…

    Arról nem is beszélve, hogy mivel 10 fogászatból nagyjából 8 ezzel hirdeti magát, a kifejezésre totálisan immúnisak vagyunk, így teljesen felesleges használni…

    Tanácsom:

    Ha szeretnéd már az érdeklődőidnek is átadni, milyen értékes és bizalmi orvos-páciens kapcsolatokat tudtok kialakítani, készíts referenciaanyagokat az elégedett pácienseiddel! Posztolj jó hangulatú életképeket, kedves kis sztorikat, sikertörténeteket a kollégáiddal és a páciensekkel! Minden esetben villanjanak meg az emberi értékeid is, és hogy hogyan járultál hozzá a páciensed életminőségének javulásához. De nem kell áthívni a beteget a vasárnapi ebédre. Az maradjon meg a családoddal, családias környezetben, családias hangulatban…

    Ha tudok segíteni Neked a rendelőd pozicionálásában és a páciens szerző tevékenységedben, akkor keress bizalommal!

    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra