2010 előtt azzal is rengeteg embert tudtunk a rendelőbe varázsolni, ha kitettünk egy világító cégtáblát a rendelő falára. Manapság egy fokkal nagyobb kihívást jelent ez a varázslat, de a fogászati reklámtábla és cégtábla még mindig elengedhetetlen marketing eszköze a fogászati kommunikációnak. De milyen legyen pontosan? Ehhez adunk most 5 extra tippet!
A rendelői táblán igyekezz minél rövidebben és tömörebben fogalmazni! Az utcai frontra kerülő világító táblán felesleges hosszú szlogenekkel bajlódni és a képek sem itt fognak jól mutatni. A rendelő neve, ha van, akkor szakterülete, valamint az elérhetőségek épp elegendő feldolgozandó információt adnak a sétálgatóknak.
Ahány ház, annyi szokás – tartja a mondás. Így van ez a rendelői cégérrel is. Minden esetben az ingatlan tulajdonosa dönti el, milyen cégtábla megengedett a ház falán. Találkoztam olyan műemlék épülettel, ahol tilos volt bárminemű feltűnő márkajelzés, a világítás pedig szóba sem jöhetett a lakók ellenkezése miatt.
Pro tipp: Mielőtt berendelnél egy több százezer forintos táblát, kérdezz rá a közös képviselőnél, milyen szabályok vonatkoznak az építményre. Ez abban az esetben is szükséges, ha egyébként utcafronti a fogászati stúdiód, és “azt csinálsz a saját ingatlanrészeddel, amit szeretnél”. Nem biztos, hogy mások is így gondolják ezt. Még egy személyes tapasztalat: a megkérdezésnél légy óvatos, mert sokszor nincs képben a közös képviselő a szabályokkal, így hamar mond inkább nemet. Azt javaslom, hogy már a konkrét kivitelezési tervvel menj oda és arról kérdezd meg, hogy ez mehet-e, ne arról, hogy táblát egyáltalán lehet-e kitenni. 😉
A cégér a mai napig népszerű és jól működő marketing eszköz. Cégérnek nevezem azt a rendelő elé kihelyezett tárgyat vagy jelképes ábrázolást, ami az ipari tevékenységre vonatkozik: ez a mi szakmánkban általában egy fog alakú embléma, ugye. Mindenképpen javaslom a használatát, de érdemes figyelembe venni a környék vizuális leterheltségét. Mennyi belógó márkajelzés van a környékén? Észrevehető az utca emberének vagy elveszel majd a reklámzajban?
Pro tipp: A cégérek kihelyezésért a legtöbb helyen fizetni kell az önkormányzatnak. Ez területenként változó és nem egy nagy összeg (néhány ezer forintról beszélünk), de a bejelentés elmulasztása büntetést vonhat maga után.
Az utcafronti rendelők az üvegfóliát is bevethetik a nagyobb márkaüzenet kedvéért. Itt is érdemes szem előtt tartani a kevesebb több elvét! Felesleges kiírni az összes kezelés nevét (az inlay-onlay párosítást már most lehagyhatod róla), a fogászati reklámtábla nem erre való, viszont a húzó szolgáltatásokat vagy márkaüzeneteket ajánlatos feltüntetni.
Az ezerszer elhasznált stock fotók helyett válassz kicsit egyedibbet! Ha még nem tudod, hogy te miben vagy különlegesebb, mint az utca 3 másik fogorvosi rendelője, akkor ajánlom számodra az online konzultáció, vagy a marketing kivitelezés szolgáltatásunkat, mely tartalmaz egy ún. branding workshopot. Garantáljuk, hogy “a megbízható és precíz” kulcsszavakon kívül többel távozol majd tőlünk!
Pro tipp: Ha nincs utcafronti felületed, akkor a redőnyt is szolgálatodba állíthatod! Az biztos, hogy a mostani őrült nagy melegekben sokat lesz lehúzva! Íme pl. a Karmadent redőnye.
Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a rendelőnek nem csak egy fala kapcsolódik a külvilággal, akkor azt tanácsolom, használd mindegyiket! Körbejárható ház esetén az összes falra kitehetsz valamit: a két oldalra egy világító fogászati reklámtáblát a logóval vagy cégnévvel és a webcímmel, valamint egy elérhetőségekkel bővített verziót a frontra.
Pro tipp: A kapuhoz szemmagasságban helyezz el egy cserélhető grafikájú nyitva tartó táblát (hivatalos nevén kültéri plakáttartó tábla, mondjuk A4 méretben), amin a nyitva tartáson kívül az elérhetőségeket is feltünteted. Ha kihívást jelent odatalálni a bejárathoz, akkor az útbaigazító táblák is jól jönnek majd!