fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

A bevétel erősíti a szabályt?

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Zoltan Mate
2021. 05. 18.
Végig olvasás kb. 2 perc

“Rendben, ha ilyen sürgős… akkor bent maradok még egy órát.“

“Jövő hét elején már utazik is vissza? Oké, akkor megoldjuk valahogy.”

“Nem lehet megkérni Tamást, hogy jöjjön picit később? Akkor még a másik quadránst is be tudjuk fejezni Istvánnak.”

Ha jól szervezett céged van és rendszerezett vállalkozó vagy, akkor a fenti mondatok valószínűleg nem ismerősek Neked, fogászati rendelő tekintetében. Ha rendszerezett vállalkozó vagy, akkor nem is biztos, hogy ehhez hasonló üzletfejlesztő blogokat olvasol. Ezt a blogot azonban sokan olvassák és tudom, látom, hogy azért is, mert sok olyan pontra tapint rá, amit Te, kedves Olvasó napi szinten megélsz.

Ne aggódj, nem vagy egyedül!

Tipikus vállalkozói attitűd és tankönyvben olvasható céges fejlettségi szint az a szituáció, amikor megy a szekér, vannak vevőid (pácienseid) és azok valamilyen oknál fogva feltorlódnak és szűkös időkereten belül kell viszonylag sokat kiszolgálni belőlük.  Persze Téged a Hippokratészi eskü is kötelez a fogászati rendelő keretein belül, így ilyen helyzetben nem is csak a bevétel növekedés, hanem a segítőszándék is kötelez.

Mi a válaszunk ilyenkor? Oké, üssük a vasat, amíg meleg, segítsünk a páciensnek, amíg itt van, és kérjük el az árát. Ma kibírom, hogy 10 órát dolgozok, azt is, ha holnap 12-t. Nem baj, ki tudja meddig tart és örülök, hogy most van. Na de mi van akkor, ha a rendszer már túlpörgött és nem egy kivételes peridusról beszélünk, hanem minden nap ilyen. Jön a jól keresés időszaka a mentális és fizikális leépüléssel és kiégéssel párosítva.

„Oké, holnaptól minden más lesz!” Próbáljuk megszervezni az életünket, a mindennapi munkavégzésünket, ám „Nem”-et mondani nehéz, pár nap után már ismét a darálóban vagyunk. A bevétel erősíti és felülírja a szabályt, ismét ennek a csapdájában vagyunk. Ez nem fenntartató és nem is lépsz sose a következő szintre. Ne többet dolgozz, hanem okosabban! Ne csak a cégedBEN dolgozz, hanem a cégedEN is!  

Meglepne, ha azt mondanám, hogy egy fogászati rendelő esetében is irányíthatók és prognosztizálhatók a bevételek? És ehhez nem kell óraszámot növelni, sőt…

A Fogászati Menedzser képzésünk legutóbbi alkalmán egy teljes blokkot szántunk a naptárstruktúra kialakításának. Talán az egyik legnagyobb „wow-élmény” volt a résztvevők számára.

Csak dióhéjban: akut sávokat érdemes kihagyni a naptárban hátha valaki beesik, ezt értjük. Már azt is tudjuk, hogy konzultációs sávokat is érdemes kihagyni a naptárban, hiszen így tudom biztosítani a folyamatos új páciens influxot. (Ha egy új bejelentkezőnek 4-6 hetet kell várni, nagyobb eséllyel megy el máshová. Minél hosszabb a várólistád annál nagyobb ütemben építed le magad!)

És ki tiltja meg Neked, hogy az általad legnagyobb értékű kezelésekre (legyen az protetika, sebészet, paro vagy bármi egyéb) kiblokkolj a naptárból heti szinten annyi órát, amennyit reális feltölteni? Legyen hely ezeknek a kezeléseknek, irányítsd ide a betegeket, a tömések meg 2-3 nappal később is rendben lesznek… Melyiknek is nagyobb a várható óránkénti bevétele?

Optimalizáld a naptárad, optimalizáld a bevételed! Legyél pénzügyileg tudatos a bevételek terén is.

(És nyugodtan lehet ebédszüneted is, meg évente kétszer be is zárhatod a rendelőt egy teljes csapat tréning erejéig, nem azon fog múlni az éves bevétel eredmény, sőt…)

Fogászati üzletvezetés, praxismenedzsment

A Facebook oldalunkat követed már? 

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra