Honlapkészítési útmutató fogorvosoknak – Megvalósítás szakasza

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Polgári Edit
    2020. 09. 28.
    fogászati honlap készítés Végig olvasás kb. 4 perc

    A korábbi cikkünkben végigvettük, hogy milyen fontos mérföldköveken érdemes végigmenni, mielőtt honlapba vágod a fejszédet. Ebben a fogászati honlap készítés megvalósulásának a kritériumait vesszük végig, mely sorvezetőként szolgál számodra akár önállóan, akár egy külsős partnerrel együtt készítitek el a honlapodat. Ez az összefoglaló segít abban is, hogy ne nyúljon a honlapod elkészítése az örökkévalóságig.

    Az itt csokorba gyűjtött információkat a saját bőrünkön is mind megtapasztaltuk, nálunk is előfordult, hogy 1-1 projekt több időt vett igénybe, mint terveztük. Éppen ezért érdemes minden egyes pontját megérteni és foglalkozni vele, mert mindegyik a hatékony gyakorlati megvalósítást szolgálja.

    Csak emlékeztetőül még egyszer, mik a tervezés lépései?

    • a márka vagy szolgáltatás kommunikálásának eldöntése,
    • a megfelelő domain(ok) meghatározása,
    • az arculat kialakítása
    • és a struktúra meghatározása

    facebook csoport banner

    A megvalósítás 1. szakasz – Weboldal koncepció

    Miután a fentebb megnevezett pontok tisztázottak, elkészül egy ún. weboldal koncepció, mely pontosan részletezi, hogy mit várunk el az adott weboldaltól, mit szeretnénk, hogyan nézzen ki, mik legyenek a legfontosabb tartalmi és képi elemek. Ahhoz, hogy hatékony legyen a tervezést követően a kivitelezés szakasza, van pár dolog, amit fontos ugyancsak kidolgozni, vagy elkészíttetni. Ezeken – a technikai részletekbe való belemerülés nélkül- egyesével végig is megyünk, hogy értsd pontosan miről van szó.

    Egy honlap végső kivitelezéséhez szükséges kihagyhatatlan lépések:

    • kulcsszókutatás
    • képek elkészítése, összegyűjtése
    • konkrét design terv elkészítése, legalább a főoldalra vonatkozóan
    • üzenet (szlogen) meghatározása
    • tartalom megírása – kulcsszavak szerinti felépítés + legyen végleges
    • SEO szempontok erősítése céljából az oldalakhoz tartozó kulcsszavak meghatározása és a meta leírások elkészítése
    • tárhely adatok beszerzése, hozzáférések megadása a kivitelező partnereknek

    Az esetek többségében külsős kivitelező segítségével készülnek a honlapok, és a közös munkában nagyon jó mankót nyújt, ha a fentebbi pontokon végigmentek majd a webfejlesztőddel.

    Kulcsszókutatás

    Ezt általában külsős szakember végzi, miután speciális programok és analitikus szemlélet szükséges hozzá. Vidéki rendelők esetében azt tapasztaljuk, hogy leginkább a nagy klinikák optimalizálják az oldalaikat kulcsszó szerint. Ez sokaknak elveszi a kedvét, mondván, hogy a sokkal magasabb budget-vel működő, akár marketing ügynökség segítségét igénybe vevő rendelőkkel nehéz felvenni a harcot. Ez egyrészről igaz. Másrészt viszont fontos látni, hogy a kulcsszókutatásra alapozott weboldalak, megfelelő gondozás mellett, ugyanolyan hatékonyan tudnak a keresőmotorok (pl. Google) találati listáján előre menetelni. Erről bővebben a SEO szempontok erősítése témakörben is olvashatsz lentebb.

    Egy szó mint száz, legyen meg, hogy mely kulcsszavak köré szeretnéd építeni a weboldaladat. Erre jó példa a “szájsebészet Körmend”, vagy “fogorvos Velence”.

    Képek

    Mi azt javasoljuk mindenkinek, hogy minél több olyan kép legyen a honlapon, amin a csapat és a rendelő látszódik. Ez nagy bizalmat ébreszt a páciensben, hiszen nem egy stock fotókkal teletűzdelt honlapot néz, hanem látja, hogy hova fog menni, kivel fog találkozni. A honlap feladata, hogy egy alap bizalmat ébresszen a pácienseidben és ebben a saját képek rengeteget segítenek. (inspirációként nézd meg a DenTeam, a Budaörs Dental vagy a Top-Dent oldalát. )

    fogászati honlap készítés fogászati honlap készítésfogászati honlap készítés
    Egy frissen átadott honlapunk: drzsuborilaszlo.hu

    Képek tekintetében amire még figyelj, hogy ezek legyenek tényleg jó minőségűek, megfelelően beállított képek. A velünk készített honlapok esetén mi mindig adunk az ügyfeleinknek egy ún. fotó protokollt, amit akár át is beszélünk a fotóssal, oldalról oldalra végigmenve, hogy hova milyen képet képzelünk el. Nagyon fontos, rengeteg utómunkától szabadulsz meg, ha már az első körben elkészített képekkel tud dolgozni a webfejlesztő.

    Design terv

    Amennyiben valamilyen keretrendszer (WordPress, Joomla style=”font-weight: 400;”>, Drupal, stb.) segítségével készül a honlap, úgy egy ún. templatet választasz, melynek mintájára készül el a weboldalad. Mi azt tapasztaljuk, hogy még ebben az esetben is hatékonyabb, ha készül egy design terv. A design terv egy vizuális anyag, egy rajz, amin látható, hogy miként fog kinézni a weblap, milyen képek, milyen elrendezés, betűszín, betűméret, ikonok, gombok alkotják majd.

    Szerintünk sokkal hatékonyabb az elején mindent megtervezni, mint az elkészült munkát “lebontani és újrakötni”.

    Tartalom és üzenet

    Időrendi sorrendben a tartalomnak viszonylag korán kell elkészülnie, mert a webfejlesztőnek a design elkészítésekor/vagy a megfelelő sablon kiválasztásakor nagy segítség, ha látja, mekkora szöveg mennyiséggel kell számolnia.

    A kulcsszavakról már ejtettünk szót, érdemes azok mentén elkészíteni az oldal tartalmi felépítését. Emellett figyelni kell arra, hogy közel hasonló mennyiségű szöveg kerüljön például minden kezelés aloldalra. Ez nagyban segíti a munkát, hiszen a kialakított design terv így minden oldalon tartható. Ettől lesz szép egységes az oldal.

    SEO

    Az EESZT-hez hasonló “akronimisztikus szörnyeteg”, csak a marketing berkein belül. Mindenki beszél róla, mindenki tudja, hogy fontos, de pontosan mi ez? A SEO – search engine optimization – vagyis minden, amit azért teszünk, hogy segítsük a keresőmotorokat (pl. Google-t) abban, hogy lássa, pontosan miről szól a mi oldalunk, mely kulcsszavakat beírva kellene a mi oldalunkat előtérbe helyezni a felhasználók számára.

    Ezzel gyakorlatilag ki lehet váltani a fizetett Adwords hirdetéseket és sokkal relevánsabb látogatókat vonzunk az oldalra, akikből könnyebben lehet páciens.

    Tárhely

    A technikai beállításoknál lesz szerepe. Fontos, hogy meglegyenek a tárhely szolgáltatótól a különböző belépési adatok, hogy a finisben a webfejlesztő gond nélkül fel tudja tölteni az oldalt.

    Ezek a legfontosabb lépések, melyeket ha megfelelően kidolgozunk, az utolsó szakasz, az élesítés már gond nélkül megy majd végbe.

    A honlap elkészülte után pedig nem szabad “letudottnak” vélni a feladatot, mert itt kezdődik a finomhangolás. Előfordulhat, hogy gyorsítani kell az oldal sebességén; érdemes többször átolvasni ismét a szövegeket, használni az oldalt kicsit külsős szemmel is.

    Ez egy folyamatos munka tehát, amit érdemes a havi rendszerességű tennivalók közé beilleszteni. Fáradságos, de megéri, mert nem mindegy, hogy miként vagy jelen az online térben.

    Segítségre van szükséged? Fogászati honlap készítés szakértőktől!

    Online marketing konzultáció

    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra