fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing

Pácienskommunikáció járvány idején

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Sziklási Bea
2020. 09. 16.
Végig olvasás kb. 3 perc

Pácienskommunikáció a második hullámban

A második hullámról tudtuk, hogy el fog jönni, de egy kicsit reméltük, hogy minket valami csoda folytán elkerül. Nos, Mr. Covid újra itt van, és páros lábbal rúgta be a rendelőajtót. Ma már, ha nem voltál/vagy beteg, akkor kontakt vagy, de legrosszabb esetben is egy kontakt kontaktja, ezért ami tavasszal még könnyen tűnhetett a helyzet túlreagálásának, mostanra testet öltött valóság lett. Hogy ágynak esünk-e tőle, az azonban elsősorban tőlünk függ, azon belül is jelentős részben a pácienskommunikáció eszközét használva tehetjük a legtöbbet azért, hogy a rendelőtökbe vetett bizalom töretlen maradjon.

Légy rendszeres!

Bár már magabiztosabban éljük mindennapjainkat a járványügyi óvintézkedések közepette, mint tavasszal, sokakban –beleértve a szakmát is- aktívan él a félsz a kiszámíthatatlan holnaptól. Meddig működhetnek (viszonylag) zavartalanul a fogászatok? Mikor jönnek szigorító intézkedések, jönnek-e egyáltalán? Képzeljétek el, ha Ti magatok is így élitek meg ezt a helyzetet, milyen lehet ez a kezelés előtt vagy alatt álló páciens számára, aki „külsősként” még kevesebb rálátással rendelkezik arra, milyen változások várhatók a közeljövőben. A tavaszi bezárás idején már írtunk arról, hogyan kezelheted a hirtelen jött válsághelyzeteket, és hogy hogyan használhatod ki a pácienskommunikáció nyújtotta lehetőségeket. Bármely platformon is kommunikálsz a pácienseiddel, törekedj a rendszerességre, hiszen ez kiszámíthatóságot sugall. Semmi sem rosszabb egy ilyen helyzetben, mint a hallgatás, amely a bizonytalanság érzetét erősíti a pácienseidben, ráadásul így a recepciódat is kevésbé fogják leterhelni olyan kérdésekkel, melyeket egyszerűen megválaszolhatsz a weboldaladon, a blogodban, vagy a facebook posztjaidban.

Keresd és találd meg a „leghangosabb” felületeidet!

Hol éred el a pácienseid, érdeklődőid többségét? Van egy szuper látogatottsággal rendelkező honlapod? Többezer feliratkozóval rendelkező facebook oldalad? Esetleg egy naprakészen (és adatvédelmi szempontból is kifogástalanul) karbantartott e-mail adatbázisod? Utcafronti rendelőd van, amelyet sok járókelő lát? Remekül kommunikáló recepciósaid vannak? A fogászati szoftvered képes automatikus üzeneteket küldeni? Használd ki ezeket a felületeket, akár kombinálva, hogy minél több pácienshez jussanak el a legfontosabb információk.

Engedj bepillantást a kulisszák mögé!

Rengeteg félreértést, kellemetlen beszélgetést előzhetsz meg, ha a pácienseidet bevezeted a rendelői mindennapokba, melynek most jelentős részét teszi ki a járványügyi protokollnak való megfelelés. Tavasszal rengeteg kreatív, jó hangulatú tartalommal találkoztunk (nagy kedvenceink voltak a fogorvosom.hu űrmisszió-posztjai) beöltözött csapattagokról, új eszközök beszerzéséről. A nyár persze sok helyen a fegyelem fellazulását is magával hozta, most azonban naiv lelkem azt reméli, hogy már mindenhol visszatértek a járványügyi eljárásrend direktíváihoz. Mutasd meg, hogyan dolgoztok, hogyan öltöztök be, hogyan fertőtlenítitek a rendelőt két páciens között. Ezek egy kis fantáziával ráadásul remek fotótémákként is jól működhetnek.

Előzd meg a morgolódást!

Teljesen természetes és magától értetődő jelenség, ha a várakozási idők mostanában hosszabbra nyúlnak a megszokottnál, legalábbis számunkra. A pácienseid nem biztos, hogy tudják, miért csak 3-4 héttel később mehetnek hozzátok, és hogy ez valójában az ő védelmüket szolgálja. Mondd el, hogyan igyekeztek (pl. külön sürgősségi sávok kialakításával, meghosszabbított nyitvatartási idővel, várólisták bevezetésével stb.) csökkenteni a várakozási időt. Mondd el, miért nem érkezhetnek most kísérővel és miért lehet szükséges a rendelőn kívül várakozni bizonyos esetekben. Így sok kellemetlen meglepetést megelőzhetsz, és fokozhatod a pácienseidben a rendelőd iránti bizalmat!

facebook csoport banner

fogorvos képzés, fogászati menedzsment

Visszahívást kérek!

Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogadom.*
Elfogadom, hogy a DentalMenedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra