Top3 online kommunikációs csatorna, amit használnod KELL!

fogorvos képzés, fogászati menedzsment, fogászati marketing
Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Az adatkezelési szabályzatot elolvastam és elfogasom.*

    Polgári Edit
    2020. 10. 22.
    Digitális szájhagyomány Végig olvasás kb. 4 perc

    Hihetetlen korát éli a kommunikáció és a digitális szájhagyomány! Túlzás nélkül mondom, hogy napi szinten döbbenek le, hogy milyen insta oldalak nőnek ki a semmiből 1-2 hónap alatt és milyen eszement dolgokra képesek emberek, köztük akár én is napi szinten 10-15 percet szánni, csak hogy nevessünk egyet, vagy belessünk mások életébe. Emellett pedig a vállalkozások felismerték a digitális szájhagyomány hihetetlen erejét. 

    Vlog, blog, podcast, live, influencer… soroljam még, hogy milyen idegen kifejezéseket tanultunk meg, sőt építettünk be a saját kommunikációnkba az elmúlt években? Sokan akár a magánéletükbe is.

    Vannak iparágak és szolgáltatások, ahol szinte bármelyik forma és csatorna alkalmazható és olyanok, amik sokkal kevésbé, vagy csak részlegesen tudnak meríteni az online kommunikáció tárházából.  Ebben a cikkben végigvesszük, hogy szerintünk mi működik egy fogászati rendelő esetén és melyiknél mire érdemes figyelni. 

    1. Közösségi média alle susamen

    Mára mindannyian elfogaduk, hogy van, az életünk része. Olyan ismerőseim és volt kollegáim is beadták mára a derekukat, akik 3-4 éve még teljesen elzárkóztak attól, hogy egy morzsányi információt is kiadjanak magukról a világhálón. Neked van ilyen ismerősöd? Biztos vagyok benne. 

    Ami viszont számunkra fontos, hogy a vállalkozások is szinte mind felismerték, hogy sokkal költséghatékonyabban elérhetik Facebookon, vagy akár Instagramon az ügyfeleiket/pácienseiket és balgaság ezt nem kihasználni. Ez magával vonta természetesen azt, hogy nagy a “zaj” ezeken a felületeken, de ez ne tartson vissza attól, hogy rendszeres és minőségi tartalommal légy jelen te magad is. Hidd el, megtérül és hamar érezni fogod a hatását! 

    Hogy miért? Mert a pácienseid a döntéseik meghozatalakor egyre gyakrabban támaszkodnak az online felületekre. Megnézik a rendelő oldalát, hogy mit kommunikál magáról, kik dolgoznak ott, milyen “életképek” vannak fönt, amik segítik őt beleképzelni a saját helyzetébe majd a rendelőben. Nem utolsó sorban pedig nagyban támaszkodnak az  értékelésekre. Minél nagyobb értékű kiadásról beszélünk, annál inkább jellemző, hogy a végső döntést komoly mérlegelési folyamat előzi meg, melyben meghatározó szerepe van a Google- és Facebook értékeléseknek. A fogászat pedig nem olcsó mulatság. (Meg persze annyira nem is mulatságos.) Erről a témáról korábban ebben a cikkben írtunk, az egyik legkedveltebb írásunk volt tavaly ősszel, érdemes elolvasnod. 

    Digitális szájhagyomány

    Kor tekintetében van eltérés a Facebook és az Instagram felhasználók közt, mi azt tapasztaljuk, hogy a Facebook még mindig sokkal jobban dübörög itthon. Az egyik nagyon aktuális tapasztalat például, hogy 40+ korosztálynak kommunikálunk és hirdetünk az egyik ügyfelünk oldalán most és számunkra is meglepően kiugró mértékű reakciót és megosztást ér el az oldal. 

    2. Vlog, blog, weboldal

    A weboldal lehet, hogy kerülhetne külön kategóriába is, de annak fontosságáról, készítéséről, struktúrájáról nemrégiben írtunk, nem szeretném az idődet most ezzel rabolni, biztosan olvastad.  Amiről viszont mindenképp szót ejtenék, az a blog/vlog, amit a weboldaladon, vagy a Youtube csatornádon keresztül tudsz népszerűsíteni. 

    Kezdjük az egyszerűbbel, blog. Blog cikkekben általában egy adott kezelés részleteit tudod leírni, ezzel segítve a pácienst, hogy képbe kerüljön, hogy mi vár majd rá, illetve ez a szakmaiságodat erősíti. Mi minden esetben azt javasoljuk, hogy a blog cikkeket próbáljátok meg egy-egy páciens történetbe ágyazni. Sokkal könnyebben azonosulunk az adott cikkel, ha bele tudjuk magunkat képzelni valakinek a helyzetébe.

    Látom a problémát, a megoldáskeresést és végül eljutok a megoldásig, akár csak egy Benedek Elek mesében (tudod, mindig van egy szegény ember, annak a legkisebb fia, aki útnak indul, keres, kutat és végül megoldásra lel és mindenki boldog a végén). Blog cikkeknél hasonló storyt képzelj el mindig!

    • legyen eleje (páciens élethelyzete)
    • megoldáskeresés (miként jutott el a rendelőbe, milyen alternatívái voltak)
    • mi lett a megoldás (maga a kezelés és hogy miért pont ez volt számára ideális)
    • mennyire volt boldog a végén (a mesék mindig happy enddel végződnek, természetesen a te történeteid is ezzel fognak). 

    Nem szaporítom tovább a szót, a blog jó a weboldaladnak, ez is erősíti a digitális szájhagyományt és abszolút nem elhanyagolható módon a Google is imádja, ha megfelelő kulcsszavakkal építed fel. 

    A Vlog már egy keményebb dió, erre a bátrabbak szoktak csak vállalkozni, de mindenképp javaslom, hogy kezdj vele megbarátkozni és apránként tesztelgesd magad. A vlog gyakorlatilag a blog videós változata. A videós tartalmak korát éljük, nem hiába készítünk mi is a Dental Menedzsernél egyre több videót, amiknek egy részét érdemes a Youtube csatornára is feltenni.  Egy videó nagyon sokat segít abban, hogy az arc mellett valamelyest egy személyiséget is tudjanak kapcsolni a páciensek magához a rendelőhöz, illetve a szakmai hozzáértésedet is rendkívüli módon tudod vele erősíteni (feltéve persze, hogy jó a tartalom, amit készítesz, de miért ne lenne jó?). 

     Digitális szájhagyomány

    3. Google

    A fenti csatornák rendszeres “ápolása” már eleve segíti , hogy a Google találati listáján minél előrébb szerepelj. Ezt 2 dologgal tudod még megspékelni:

    Ez utóbbi mit jelent?

    • Töltsd fel releváns információkkal (szolgáltatások köre, nyitva tartás, fényképek, videók)
    • Ossz meg itt is rendszeres tartalmat, amik aktuálisak, a rendelő arculatát alakítják (személyes bejegyzések, új szolgáltatás, stb.)
    • És amiről sokan elfeledkeznek: frissítsd mindig a nyitva tartásodat! 

    Ez utóbbi azért is nagyon fontos, mert sokan felismerték már, hogy a weboldal helyett egyszerűbb a Google felületén rákeresni az adott szolgáltatóra és ott megnézni a címét, telefonszámát és hogy jelenleg nyitva van-e. Én is mindig itt ellenőrzöm, mielőtt elindulok valahova. A mai nap során meg is mutatjuk, hogy hogyan tudod beállítani a nyitva tartásodat a Google My Business felületen. Gyere a facebook csoportunkba és délután láthatod. Holnap október 23., nagy eséllyel zárva lesz a rendelőd, így egyből be is tudod gyakorolni a My Business beállítás módját, a saját rendelőd profilján! 

    facebook csoport banner

    A kommunikációs tárház tehát nagyon széles, most a fogászatok számára legfontosabb csatornákat vettük végig, amik lehet, hogy akár már jövőre nem ilyen formában lesznek aktuálisak, hiszen nagyon gyorsan változó világról van szó. Egy biztos, mi követjük és értesítünk, ha van bármi olyan új felület, vagy trükk, amit érdemes bevetned a rendelői kommunikációd során. 

    Még egy jótanács a végére, ha nem merültél még el a közösségi média világában, de érzed, hogy szükséged van rá, akkor szívesen segítünk beállítani a vitorládat, hogy belekaphasson a szél! 

    Online marketing konzultáció

     

    fogorvos képzés, fogászati menedzsment

    Visszahívást kérek!

      Elfogadom, hogy a Dental Menedzser csapata időnként hírlevelet küldjön számomra