A korábbi cikkünkben végigvettük, hogy milyen fontos mérföldköveken érdemes végigmenni, mielőtt honlapba vágod a fejszédet. Ebben a fogászati honlap készítés megvalósulásának a kritériumait vesszük végig, mely sorvezetőként szolgál számodra akár önállóan, akár egy külsős partnerrel együtt készítitek el a honlapodat. Ez az összefoglaló segít abban is, hogy ne nyúljon a honlapod elkészítése az örökkévalóságig.
Az itt csokorba gyűjtött információkat a saját bőrünkön is mind megtapasztaltuk, nálunk is előfordult, hogy 1-1 projekt több időt vett igénybe, mint terveztük. Éppen ezért érdemes minden egyes pontját megérteni és foglalkozni vele, mert mindegyik a hatékony gyakorlati megvalósítást szolgálja.
Csak emlékeztetőül még egyszer, mik a tervezés lépései?
A megvalósítás 1. szakasz – Weboldal koncepció
Miután a fentebb megnevezett pontok tisztázottak, elkészül egy ún. weboldal koncepció, mely pontosan részletezi, hogy mit várunk el az adott weboldaltól, mit szeretnénk, hogyan nézzen ki, mik legyenek a legfontosabb tartalmi és képi elemek. Ahhoz, hogy hatékony legyen a tervezést követően a kivitelezés szakasza, van pár dolog, amit fontos ugyancsak kidolgozni, vagy elkészíttetni. Ezeken – a technikai részletekbe való belemerülés nélkül- egyesével végig is megyünk, hogy értsd pontosan miről van szó.
Egy honlap végső kivitelezéséhez szükséges kihagyhatatlan lépések:
Az esetek többségében külsős kivitelező segítségével készülnek a honlapok, és a közös munkában nagyon jó mankót nyújt, ha a fentebbi pontokon végigmentek majd a webfejlesztőddel.
Kulcsszókutatás
Ezt általában külsős szakember végzi, miután speciális programok és analitikus szemlélet szükséges hozzá. Vidéki rendelők esetében azt tapasztaljuk, hogy leginkább a nagy klinikák optimalizálják az oldalaikat kulcsszó szerint. Ez sokaknak elveszi a kedvét, mondván, hogy a sokkal magasabb budget-vel működő, akár marketing ügynökség segítségét igénybe vevő rendelőkkel nehéz felvenni a harcot. Ez egyrészről igaz. Másrészt viszont fontos látni, hogy a kulcsszókutatásra alapozott weboldalak, megfelelő gondozás mellett, ugyanolyan hatékonyan tudnak a keresőmotorok (pl. Google) találati listáján előre menetelni. Erről bővebben a SEO szempontok erősítése témakörben is olvashatsz lentebb.
Egy szó mint száz, legyen meg, hogy mely kulcsszavak köré szeretnéd építeni a weboldaladat. Erre jó példa a “szájsebészet Körmend”, vagy “fogorvos Velence”.
Képek
Mi azt javasoljuk mindenkinek, hogy minél több olyan kép legyen a honlapon, amin a csapat és a rendelő látszódik. Ez nagy bizalmat ébreszt a páciensben, hiszen nem egy stock fotókkal teletűzdelt honlapot néz, hanem látja, hogy hova fog menni, kivel fog találkozni. A honlap feladata, hogy egy alap bizalmat ébresszen a pácienseidben és ebben a saját képek rengeteget segítenek. (inspirációként nézd meg a DenTeam, a Budaörs Dental vagy a Top-Dent oldalát. )
Képek tekintetében amire még figyelj, hogy ezek legyenek tényleg jó minőségűek, megfelelően beállított képek. A velünk készített honlapok esetén mi mindig adunk az ügyfeleinknek egy ún. fotó protokollt, amit akár át is beszélünk a fotóssal, oldalról oldalra végigmenve, hogy hova milyen képet képzelünk el. Nagyon fontos, rengeteg utómunkától szabadulsz meg, ha már az első körben elkészített képekkel tud dolgozni a webfejlesztő.
Design terv
Amennyiben valamilyen keretrendszer (WordPress, Joomla style=”font-weight: 400;”>, Drupal, stb.) segítségével készül a honlap, úgy egy ún. templatet választasz, melynek mintájára készül el a weboldalad. Mi azt tapasztaljuk, hogy még ebben az esetben is hatékonyabb, ha készül egy design terv. A design terv egy vizuális anyag, egy rajz, amin látható, hogy miként fog kinézni a weblap, milyen képek, milyen elrendezés, betűszín, betűméret, ikonok, gombok alkotják majd.
Szerintünk sokkal hatékonyabb az elején mindent megtervezni, mint az elkészült munkát “lebontani és újrakötni”.
Tartalom és üzenet
Időrendi sorrendben a tartalomnak viszonylag korán kell elkészülnie, mert a webfejlesztőnek a design elkészítésekor/vagy a megfelelő sablon kiválasztásakor nagy segítség, ha látja, mekkora szöveg mennyiséggel kell számolnia.
A kulcsszavakról már ejtettünk szót, érdemes azok mentén elkészíteni az oldal tartalmi felépítését. Emellett figyelni kell arra, hogy közel hasonló mennyiségű szöveg kerüljön például minden kezelés aloldalra. Ez nagyban segíti a munkát, hiszen a kialakított design terv így minden oldalon tartható. Ettől lesz szép egységes az oldal.
SEO
Az EESZT-hez hasonló “akronimisztikus szörnyeteg”, csak a marketing berkein belül. Mindenki beszél róla, mindenki tudja, hogy fontos, de pontosan mi ez? A SEO – search engine optimization – vagyis minden, amit azért teszünk, hogy segítsük a keresőmotorokat (pl. Google-t) abban, hogy lássa, pontosan miről szól a mi oldalunk, mely kulcsszavakat beírva kellene a mi oldalunkat előtérbe helyezni a felhasználók számára.
Ezzel gyakorlatilag ki lehet váltani a fizetett Adwords hirdetéseket és sokkal relevánsabb látogatókat vonzunk az oldalra, akikből könnyebben lehet páciens.
Tárhely
A technikai beállításoknál lesz szerepe. Fontos, hogy meglegyenek a tárhely szolgáltatótól a különböző belépési adatok, hogy a finisben a webfejlesztő gond nélkül fel tudja tölteni az oldalt.
Ezek a legfontosabb lépések, melyeket ha megfelelően kidolgozunk, az utolsó szakasz, az élesítés már gond nélkül megy majd végbe.
A honlap elkészülte után pedig nem szabad “letudottnak” vélni a feladatot, mert itt kezdődik a finomhangolás. Előfordulhat, hogy gyorsítani kell az oldal sebességén; érdemes többször átolvasni ismét a szövegeket, használni az oldalt kicsit külsős szemmel is.
Ez egy folyamatos munka tehát, amit érdemes a havi rendszerességű tennivalók közé beilleszteni. Fáradságos, de megéri, mert nem mindegy, hogy miként vagy jelen az online térben.
Segítségre van szükséged? Fogászati honlap készítés szakértőktől!